Trzy audiobooki, w których można się zasłuchać

Po raz kolejny mam dla Was zestaw trzech audiobooków. Znajdziecie tu całkiem niezły kryminał, pouczającą książkę dla dzieci i gorący romans. Co wybieracie? Po co najchętniej sięgacie w listopadzie? 

Donato Carrisi "Dziewczyna we mgle" 

Donato Carrisi "Dziewczyna we mgle"

Od pewnego czasu mam w planach ekranizację "Dziewczyny we mgle", ale oczywiście musiałam zacząć od książki. Donato Carrisi przenosi nas do niewielkiej górskiej miejscowości, którą w przeważającej większości zamieszkują członkowie pewnej dosyć ortodoksyjnej wspólnoty. I to właśnie tam, w społeczeństwie, które sobie ufa, w którym niby nic nie powinno się ukryć, ginie dziewczyna. Młoda, grzeczna, uczynna nastolatka. Szanse, że uciekła z domu nie są zbyt duże. Gdy na miejscu zjawia się detektyw Vogel, niemal od początku wątpi w szczęśliwe zakończenie... Czy ma racje? Co wydarzyło się w tym prowincjonalnym miasteczku? 

Muszę przyznać, że "Dziewczyna we mgle" ma swój klimat, nieco mroczny i tajemniczy. Książkę czyta się szybko i lekko, a lektura jest sporą przyjemnością. Autor umiejętnie miesza czytelnikowi w głowie, dostarcza emocji i ciekawych wrażeń, ale przede wszystkim przykuwa jego uwagę. 

Cóż, detektyw Vogel nie jest zbyt sympatyczną postacią, jego pobudki nie są do dobre. Zależy mu, żeby za wszelką cenę rozwiązać sprawę, bo jego poprzednie śledztwo zakończyło się katastrofą... Do czego jest się w stanie posunąć tym razem, by osiągnąć cel? 

Moja ocena: 8/10 

Donato Carrisi, Dziewczyna we mgle, Albatros, 2018, 
ISBN: 978-83-8125-185-3, 
Czas: 10 godzin 6 minut. 

Czytam zekranizowane książki

R.J. Palacio "Cudowny chłopak" 

R.J. Palacio "Cudowny chłopak"


"Cudowny chłopak" to książka o dzieciach i dla dzieci, ale zapewniam Was, że dorośli też się w niej odnajdą. Bohaterem tej opowieści jest August, które ma niebawem pójść po raz pierwszy do szkoły. Pójdzie do piątej klasy i bynajmniej nie jest szczęśliwy z powodu nadchodzących zmian. Wcześniej uczyła go w domu mama, teraz musi wkroczyć w niezbyt przyjazny świat szkoły. August urodził się ze zdeformowaną twarzą i mimo iż przeszedł już mnóstwo operacji, nadal odstrasza swoim wyglądem. Jak zareagują na niego inne dzieci? I jak August to zniesie? 

"Cudowny chłopak" to bez wątpienia piękna, wzruszająca i poruszająca historia. August jest inteligentnych chłopcem, ma poczucie humoru i ogromne kompleksy. Z resztą nie można mu się dziwić, większość osób przy pierwszym kontakcie z nim nie potrafi się zachować taktowanie. Większość z nich zdradza zmieszanie, przerażenie albo obrzydzenie. To przykre dla dziecka. Jednak dobrze wiemy, że inne dzieci potrafią być bardzo okrutne, więc szkolne życie Augusta wcale nie będzie łatwe... 

To ciekawa i pouczająca powieść dla najmłodszych, ale również przyjemna lektura do dorosłych. Wywołuje mnóstwo emocji, bawi, wzrusza i daje do myślenia. Czyta się ją szybko i przyjemnie, mimo iż tematyka taka raczej nie jest. Warto sięgnąć po tę pozycję i podsunąć ją dzieciakom. 

Moja ocena: 8/10 

R.J. Palacio, Cudowny chłopak, Albatros, 2018, 
ISBN: 978-83-8125-117-4, 
Czas: 7 godzin 30 minut. 

Czytam zekranizowane książki

Cora Reilly "Luca Vitiello" 

Cora Reilly "Luca Vitiello"

"Luca Vitiello" to historia, którą już znamy. To "Złączeni honorem" z perspektywy Luci. Dowiadujemy się trochę o jego dzieciństwie, poznajemy jego przemyślenia i odczucia. Widzimy jego wewnętrzną przemianę pod wpływem Arii oraz rodzące się między tą dwójką uczucie. 

Cóż, nie jestem zwolenniczką opowiadania po wielokroć tych samych historii. Zdecydowanie wolę nowości, które stopniowo odkrywają przed nami swoje tajemnice. Ta powieść nie jest zła, czyta się ją przyjemnie i lekko. Owszem wywołuje dreszczyk emocji, ale nie taki, jak przy pierwszym zetknięciu z tą opowieścią. Wiem, że są tacy, którzy lubią wielokrotnie wracać do niektórych książek, czytać je w całości i na wyrywki, na nowo rozsmakowywać się w danej historii. Ja do takich osób nie należę i pewnie dlatego daleko mi do zachwytu nad powieścią. Jednak nie zamierzam jej też krytykować. To przyjemna lektura, która gwarantuje relaks i chwilę wytchnienia. 

Moja ocena: 6/10 

Cora Reilly, Luca Vitiello, #SexStories, 2020, 
ISBN: 978-83-272-6819-8, 
Czas: 11 godz. 29 min.

Komentarze

  1. "Cudowny chłopak" - wiele dobrego słyszałem i czytałem. Miałem nawet zakładkę z reklamą tejże książki. Pozdrawiam !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warto przeczytać. Niby to książka dla młodszych czytelników, ale mnie i tak zachwyciła. :) Pozdrawiam!

      Usuń
  2. Dziewczynę we mgle chętnie przeczytam, już dawno mam na nią chęć ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że niebawem uda Ci się zrealizować ten plan. :)

      Usuń
  3. "Cudowny chłopak" to przecudownie wzruszająca historia. Uwielbiam!

    OdpowiedzUsuń
  4. A ja nie lubię audiobooków. Wolę czytać niż słuchać. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też wolałam czytać, ale gdy zabrakło czasu na czytanie, polubiłam słuchanie. :)

      Usuń
  5. Drugi tytuł planuję poznać w wersji tradycyjnej. 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Życzę przyjemnej lektury! Jestem ciekawa, jak wypadnie w oczach fachowca. :)

      Usuń
  6. Cudownego chłopaka już od dawna planuję przeczytać ale ciągle mi jeszcze nie był po drodze. Lubię sięgać po książki dla młodszych, które przekazują ważne wartości :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Życzę, żeby w końcu i Tobie udało się przeczytać tę powieść!

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty