Szybki, zdrowy i pyszny koktajl pietruszkowo-bananowy

Szybki, zdrowy i pyszny koktajl pietruszkowo-bananowy

Muszę przyznać, i to z dużą radością, że w tym roku pietruszka pięknie obrodziła w naszym ogródku. Przez całe lato zajadaliśmy pesto pietruszkowe, ale nie brakowało też innych pomysłów na wykorzystanie tego zdrowego przysmaku. Ostatnio zasmakowaliśmy w ekspresowym koktajlu. Jest zielony, słodki i pożywny. Jeśli też lubicie takie smakołyki, to koniecznie wypróbujcie mój przepis.

Składniki:
1 pęczek pietruszki,
1/2 szklanki orzeszków ziemnych prażonych,
1/2 litra mleka,
3 banany,
1/2 łyżeczki cynamonu,
1/2 łyżeczki kurkumy,
szczypta pieprzu.

Wykonanie jest bardzo proste. Do blendera kielichowego wrzucam orzeszki, zalewam mlekiem i miksuję  na najwyższych obrotach do czasu aż orzeszki zostaną rozdrobnione i połączą się z mlekiem. Dodaję pietruszkę, ponownie chwilę miksuję, na koniec wrzucam banany, przyprawy i jeszcze chwilę miksuję. Pyszny koktajl jest gotowy! U nas idealnie sprawdza się na drugie śniadanie. Mam nadzieję, że Wam też zasmakuje!

Orzeszki ziemne można zastąpić innymi albo dobrej jakości masłem orzechowym. Jeśli mamy surowe orzeszki, wystarczy je chwilkę podprażyć na patelni lub w piekarniku - gdy po kuchni zacznie się roznosić przyjemny zapach, to znaczy, że nasze orzechy są gotowe. 

Gdyby koktajl wyszedł za gęsty, to śmiało dolejcie więcej mleka. Banany mają bardzo różne rozmiary, dlatego trudno podać dokładne proporcje. Mleko może być krowie, ale też idealnie sprawdzi się tu mleko roślinne.

Nie bójcie się pietruszki w koktajlach. Moim zdaniem nie dominuje ona w tym napoju, daje piękny zapach, aromat, mnóstwo witamin, ale jej smak jest wyczuwalny tylko w niewielkim stopniu.

Zastanawiacie się pewnie, po co w tym koktajlu pieprz. Już tłumaczę. Kurkuma ma w sobie kurkuminę, która ma mnóstwo właściwości prozdrowotnych. Przede wszystkim działa antynowotworowo, wspomaga trawienie, działa przeciwbakteryjnie, przeciwzapalnie, rozkurczowo... Można długo wymieniać jej zalety. Niestety sama jest słabo przyswajalna przez nasz organizm, ale wystarczy dodać szczyptę pieprzu, który zawiera piperynę, by znacząco poprawić wchłanianie kurkuminy. Oczywiście szczypta kurkumy raz na tydzień nie uleczy nas ze wszystkich chorób, dlatego warto używać jej profilaktycznie we wielu daniach i to codziennie. 

Koniecznie dajcie znać, czy też lubicie takie napoje. 

Komentarze

  1. Uwielbiam koktajle, ale takiego połączenia Jeszcze nie próbowałam, więc chętnie skorzystam z przepisu. 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. Mmmmm... Może skorzystam z tego przepisu. :)
    Nie wiedziałam tego o kurkumie i pieprzu!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przepis polecam. A o kurkumie i pieprzu też dowiedziałam się stosunkowo niedawno. Sprawdzałam informację na wielu stronach, wszystkie były zgodne, więc raczej nie jest to informacja wyssana z palca. :)

      Usuń
  3. Sama nie wiem. Obawiam się, że smak mógłby mi nie podejść.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warto zaryzykować, bo wbrew pozorom smakuje normalnie. Chociaż ze smakami w ciąży bywa różnie... :)Pozdrawiam

      Usuń
  4. Takiego smaku jeszcze nie próbowałam, ale mam ochotę :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Widząc przepis na koktajl z pietruszki, pomyślałam, że oszalałaś. A potem stwierdziłam, że zrobię i napiszę, że to strasznie niedobre. A tu masz, jak na złość wyszło mega smaczne!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że się odważyłaś i że smakowało. :)

      Usuń
  6. Uwielbiem takie koktajle, dodają sporo energii i co najważniejsze witamin

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam takie koktajle. Ostatnio często piję bananowy z mlekiem i spiruliną i łyżką oleju lnianego. Pycha :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chętnie wypróbuję. Muszę zaopatrzyć się w olej lniany. Kiedyś piłam go regularnie, ostatnio niestety nie. Za to często sięgam po siemię lniane.

      Usuń
  8. Zaskakujące połączenie. Muszę spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Lubię smak banana więc na pewno ten koktajl by mi smakował :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty