"Fandomówka"

"Fandomówka"

Jeszcze niedawno słowo podcast praktycznie nie istniało, a obecnie mamy ich prawdziwy wysyp. Czyżby modne było ich nagrywanie? Słuchanie pewnie też. Sama raczej rzadko interesuję się tego typu audycjami. Zazwyczaj wolę wolny czas poświęcić na czytanie książek. Zresztą od kiedy jestem mamą, to z tymczasem wolnym niestety nie jest tak łatwo. Jednak zastanawiając się nad fenomenem podcastów, postanowiłam sprawdzić, czy faktycznie są warte uwagi. Niedawno w EmpikGo pojawił się nowy cykl „Fandomówka” i to właśnie o nim chcę Wam dzisiaj opowiedzieć. 

Aleksandra Woźniak zaprasza pasjonatów do rozmowy na temat fandomów, czyli społeczności tworzonych wokół pewnego zagadnienia popkultury. I tak w pierwszym odcinku słuchamy rozmowy z Adrianną Michno, która zawodowo zajmuje się badaniem kultury popularnej i sprawdza, jak na Dolnym Śląsku można kultywować uniwersum Harry'ego Pottera. 

Słuchamy o fanach młodego czarodzieja, o tym, kim są entuzjaści książek i filmów o młodym czarodzieju, chociaż nie tylko. Okazuje się, że żeby być fanem Harry'ego Pottera wcale nie trzeba czytać osławionego dzieła J.K. Rowling, czy oglądać powstałych na ich motywach ekranizacji. Można zupełnie niezależnie od tych dzieło kochać to uniwersum. A do tego, żeby grać w quidditcha, nawet nie trzeba być fanem Harry'ego. 

Mimo iż Harry Potter trochę nam się już zestarzał, w końcu od pojawiania się w Polsce pierwszej części tej serii minęło już dwadzieścia lat, to nadal ma rzeszę fanów. W Zamku Czocha corocznie organizowane są turnusy dla fanów tego uniwersum. Mogą się oni wcielić w role swoich ulubionych bohaterów, poczuć jak prawdziwi czarodzieje i świetnie się bawić. Myślę, że musi to być bardzo ciekawe doświadczenie. 
"Fandomówka"

Aleksandra i Adrianna prowadzą bardzo interesującą rozmowę, wnikają głęboko w świat stworzony przez J.K. Rowling, rozkładają go na części pierwsze, patrzą na niego z różnych perspektyw. Nie zamierzam Wam zdradzać wszystkich szczegółów tego podcastu, żeby nie odebrać Wam przyjemności ze słuchania, jeśli też zdecydujecie się po niego sięgnąć. Ja usłyszałam tu sporo zupełnie nowych dla mnie rzeczy, ale też dzięki temu podcastowi odczułam pewien sentyment. Bardzo lubię serię o Harrym Potterze, lekturę wspominam bardzo dobrze i przywołuje ona mnóstwo dobrych wspomnień. Daleko mi do fanów, o których opowiadają nasze rozmówczynie, ale nie zmienia to faktu, że książki J.K. Rowling mają honorowe miejsce na mojej półce i w sercu. Jeżeli podobnie jak ja macie chęć na taką sentymentalną i pouczają podróż po uniwersum Harry'ego Pottera, to zapraszam Was na „Fandomówkę”. 

Druga część zabiera nas do uniwersum Sapkowskiego, a niebawem pojawią się kolejne podcasty z tej serii. 

Przy okazji chcę Was podpytać, czy są wśród Was amatorzy podcastów? Czy możecie mi polecić jakieś konkretne tytuły? Nie muszą być one związane z literaturą i kulturą. Jestem otwarta na Wasze propozycje! Chętnie przyjrzę się bliżej tego typu audycjom. 

Aleksandra Woźniak, #1 U Harry'ego Pottera – Fandomówka – podcast, Empik, 2020, 
Czas: 1 godz. 21 min. 

Komentarze

  1. Ciekawy wpis. Raczej nie jestem zwolennikiem tego typu innowacji. A Harry' ego czytałem, na ekranizacjach z Uczniami byłem. Pozdrawiam !

    OdpowiedzUsuń
  2. Jestem totalną fanką Pottera, więc każda podobna wiadomość cieszy mnie podwójnie. Nawet potrójnie. Nigdy nie miałam okazji słuchać podcastów, dlatego ten wybór będzie szczególny. Zobaczymy, o co w tym wszystkim chodzi. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciekawe, jak odbierzesz te podcasty. Życzę przyjemnego słuchania!

      Usuń
  3. Ja akurat nie słucham podcastów zbytnio. Ale może w przyszłości się to zmieni.

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie czytałam Harrego Pottera, ale znam doskonale całą ekranizację, więc może na podcast też się skuszę.

    OdpowiedzUsuń
  5. Przyznaję ,że podcastó słucham niezwykle rzadko. Może kiedyś się to zmieni, ale obecnie są mi one raczej obce.
    Dla fanów Wiedzmina czy Harryego Pottera to an pewno fajne podcastowe pozycje :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Lubię podcasty, więc z chęcią sprawdzę ten.

    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie słyszałam o niej ale zaciekawiła mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Odpowiedzi
    1. Rozumiem. Sama jestem żółtodziobem w tym temacie, więc nie będę wychwalała pod niebiosa podcastów. :)

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty