Joanna Jax "Zemsta i przebaczenie"

Joanna Jax "Zemsta i przebaczenie"

"Zemsta i przebaczenie" to tytuł serii autorstwa Joanny Jax. Składa się na nią aż sześć tomów, a mianowicie: "Narodziny gniewu", "Otchłań nienawiści", "Rzeka tęsknoty", "Morze kłamstwa", "Bezkres nadziei" i "Dolina spokoju". Co ciekawe, wraz z końcem cyklu nie żegnamy się z jego bohaterami. Możemy śledzić ich dalsze losy w serii "Prawda zapisana w popiołach". Jednak co jeszcze bardziej intrygujące, w tym cyklu możemy też powrócić do przygód osób, które poznaliśmy w serii "Zanim nadejdzie jutro". Autorka w fascynujący sposób skrzyżowała losy tych ludzi i wyszła z tego fascynująca opowieść. Za mną już dwa tomy i z niecierpliwością wypatruję lektury trzeciej części. Oczekiwanie postanowiłam sobie osłodzić cyklem "Zemsta i przebaczenie", bo byłam niezmiernie ciekawa wcześniejszych losów dobrze znanych mi już postaci. "Prawdę zapisaną w popiołach" znam i uwielbiam, ale ta druga seria jakoś mi wcześniej umknęła. Koniecznie musiałam to nadrobić, chociaż nie jest to moja ulubiona kolejność... Zdecydowanie wolę poznawać wydarzenia chronologicznie, kiedy to wszystko jest niewiadomą, a ja jako czytelnik zamartwiam się losem bohaterów, boję się, tego co się stanie, jak los doświadczy poszczególne osoby... Tu niestety wiele szczegółów znałam jeszcze zanim zabrałam się za czytanie, więc bez wątpienia pozbawiło mnie to sporej dawki emocji, ale czy zupełnie ich zabrakło? Czy warto było sięgnąć po ten cykl, nawet znając dalsze losy jej bohaterów? W końcu czy sześć tomów to nie jest
 lekka przesada? 

Joanna Jax "Zemsta i przebaczenie"

Jest rok 1915. W ubogiej chacie Lewinów na świat przychodzi Emil, drugie dziecko Ignacego i Anny. Niestety Ignacy nie cieszy się z tego ani trochę. Mężczyzna na wojnie stracił nogi, powrócił do domu, ale nie nadaje się do żadnej porządnej pracy. Jest na utrzymaniu żony, która patrzy na niego z pogardą... Rozgoryczenie Ignacego wynika jeszcze z jednego faktu... 

Joanna Jax "Zemsta i przebaczenie"

Antoni Chełmicki długo musiał czekać na syna i spadkobiercę. Jego żona choć młodsza od niego o dwadzieścia lat dopiero po dwunastu latach małżeństwa powiła mu dziecko. Mężczyzna nie stronił od innych kobiet, szczególnie pracujących we dworze. Również Anna Lewin uległa jego urokowi, w wyniku czego zaszła w ciążę niemal w tym samym czasie co prawowita małżonka Antoniego. Mężczyzna bynajmniej nie zamierzał uznać dziecka, obiecał kobiecie jedynie skromną rekompensatę finansową. Antoni Chełmicki szalał ze szczęścia tylko po narodzinach Juliana, swego następcy... 

Joanna Jax "Zemsta i przebaczenie"

Bronisław Rosiński zastanawia się, czy podoła utrzymaniu rodziny, szczególnie teraz po wojnie, gdy mieszkańcom Chełmic się nie przelewa. Mężczyzna prowadzi zakład krawiecki, jednak w ostatnim czasie więcej przerabia i naprawia niż szyje nowej odzieży. Niedawno jego córka urodziła małą Alicję. Dziewczynka dostała imię po babce, ciekawe, czy odziedziczyła też po niej charakter? 

Joanna Jax "Zemsta i przebaczenie"

Śledzimy losy przyrodniego rodzeństwa przed drugą wojną światową i podczas niej. Jest to opowieść o miłości, przyjaźni, ale też nienawiści i zazdrości. Mamy tu walkę o przetrwanie, bohaterstwo, poświęcenie dla dobra ojczyzny, ale też chciwość, wygodnictwo i cwaniactwo. Autorka snuje fascynującą opowieść, pełną zwrotów akcji, emocjonujących wydarzeń i bardzo ciekawych bohaterów. Poznajemy wojenną rzeczywistość, czytamy o walce z okupantem, życiu agentów, trosce o najbliższych w tych niesprzyjających warunkach. Nie brakuje dramatycznych scen, brutalnych, smutnych, ale równoważą je mniejsze i większe radości, próby bycia szczęśliwym wbrew otaczającej rzeczywistości. To historia napisana z dużym rozmachem i wyczuciem, do czego Joanna Jax już przyzwyczaiła swoich czytelników. 

Joanna Jax "Zemsta i przebaczenie"

Książkę czytałam z dużą przyjemnością i zainteresowaniem. Zafascynowały mnie losy jej bohaterów i mimo iż finał niektórych historii był mi dobrze znany, nie odebrało mi to przyjemności z lektury. Seria wywołała u mnie mnóstwo różnych emocji, od smutku po wesołość, od radości po złość, ale nie znudziła ani trochę. Wbrew obawom sześć tomów zamiast przesytu, sprawiło, że mam ochotę na więcej. Bardzo się cieszę, że zdecydowałam się sięgnąć po ten cykl i jestem niezmiernie ciekawa, czy po tej lekturze spojrzę inaczej na serię "Prawda zapisana w popiołach". Niebawem zabieram się za ostatnią jej część, więc będę miała okazję to sprawdzić. Z pewnością podzielę się wrażeniami, a tymczasem zachęcam Was, byście dali się porwać "Zemście i przebaczeniu"! 

Moja ocena: 9/10 

Joanna Jax, Zemsta i przebaczenie. Tom 1. Narodziny gniewu, Heraclon International, 2017, 
ISBN: 978-83-7927-749-0, 
Czas: 15 godzin 10 minut. 

Joanna Jax, Zemsta i przebaczenie. Tom 2. Otchłań nienawiści, Heraclon International, 2017, 
ISBN: 978-83-7927-896-1, 
Czas: 14 godzin 48 minut. 
978-83-7927-896-1

Joanna Jax, Zemsta i przebaczenie. Tom 3. Rzeka tęsknoty, Heraclon International, 2017, 
ISBN: 978-83-7927-932-6, 
Czas: 15 godzin 50 minut. 

Joanna Jax, Zemsta i przebaczenie. Tom 4. Morze kłamstwa, Heraclon International, 2017, 
ISBN: 978-83-65864-23-9, 
Czas: 15 godzin 27 minut. 

Joanna Jax, Zemsta i przebaczenie. Tom 5. Bezkres nadziei, Heraclon International, 2018, 
ISBN: 978-83-8146-068-2, 
Czas: 15 godzin 23 minuty. 

Joanna Jax, Zemsta i przebaczenie. Tom 6. Dolina spokoju, Heraclon International, 2018, 
ISBN: 978-83-8146-134-4, 
Czas: 14 godzin 56 minut. 

Komentarze

  1. Ta seria wciąż przede mną! Ale pamiętam o niej :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wciąż jeszcze nie znam tej serii. Cieszę się, że u Ciebie znalazłam opinie. :) Uwielbiam sagi. Czasy akcji też mi bardzo odpowiadają, a cały ten cykl "BiblioNETka" rekomenduje mi już od jakiegoś czasu.Dotychczas trochę się hamowałam przez moje uprzedzenia względem polskich autorów, ale chyba czas najwyższy je przełamać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gorąco polecam i jestem niezmiernie ciekawa, czy podobnie jak ja zakochasz się z twórczości tej autorki. :) Tego Ci życzę i mam nadzieję, że pokochasz twórczość polskich autorów.

      Usuń
  3. Cała ta seria jest świetna. Można się w niej zaczytać.

    OdpowiedzUsuń
  4. O serii bardzo wiele dobrego czytałam, więc mam nadzieję, że znajdę czas, aby po nią sięgnąć. 😊

    OdpowiedzUsuń
  5. Tej serii autorki akurat nie znam.

    OdpowiedzUsuń
  6. Sześć tomów to troszkę dużo, ale jeżeli seria jest warta uwagi, to automatycznie taka ilość jest prawie, że błogosławieństwem! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Pierwszy tom na mnie czeka, zwłaszcza, że pozytywnych opinii o tym cyklu czytałam bardzo wiele. ;) Cieszę się, że i Tobie cykl przypadł do gustu i pozostaje mi mieć nadzieję, że kiedy w końcu zasiądę do niej na czytniku to i mnie tak oczaruje. ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Poleciłem dla dziewczyny :) mówi ze bardzo jej się podoba, wiec trafiłem idealnie.

    OdpowiedzUsuń
  9. Przeczytałam całą serię 6 tomów później jeszcze kontynuację 4 tomy. Wszystkie zachwyciły mnie. Polecam każdemu. To nie będzie stracony czas.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty