Przez żołądek do serca?

Dzisiaj zaczniemy od tematów kulinarnych, a w zasadzie zasad prawidłowego odżywiania. Potem opowiem Wam o pewnej wzruszającej i romantycznej historii. Jestem ciekawa, czy dacie się skusić na którąś z tych pozycji? A może na obie?

Lina Nertby Aurell, Mia Clase „Food Pharmacy”

Lina Nertby Aurell, Mia Clase „Food Pharmacy”

Lubię sięgać po pozycje dotyczące żywienia i kształtowania nawyków żywieniowych. Przypominają mi one o tym, że to co jemy, jest bardzo istotne i przekłada się to na wiele aspektów naszego życia. Niestety nie ma jedynej słusznej teorii na temat żywienia, wiele z zaleceń się wyklucza, a inne potrafią się z czasem radykalnie zmienić. W „Food Pharmacy” znajdziecie podpowiedzi, co zrobić, alby nasze jelita działały prawidłowo, co z kolei przełoży się na lepsze funkcjonowanie całego ciała. Dużo ciekawych rad, wskazówek i przepisów.

Niestety znalazłam tu kilka zaleceń, które się zdezaktualizowały albo zupełnie do mnie nie trafiły, na szczęście było tego bardzo niewiele w stosunku do wartościowych informacji. Trochę irytował mnie fakt, że autorki ślepo zapatrzone są w jednego lekarza i ciągle odwołują się do jego zaleceń i teorii. Narracja też pozostawia wiele do życzenia. Mimo wszystko uważam tę pozycję za wartościową, jednak polecam ją raczej laikom w temacie. Ja niewiele się z niej dowiedziałam, ale przynajmniej udzieliła mi się motywacja autorek do tego, by odżywiać się zdrowo, co bez wątpienia też ma ogromną wartość.

Moja ocena: 6/10

Lina Nertby Aurell, Mia Clase, Food Pharmacy, EmpikGo, 2017,
ISBN: 978-83-272-4644-8,
Czas: 4 godz. 46 min.

d'Abo Christine „30 dni”

d'Abo Christine „30 dni”

Alyssa miała wielkie plany i marzenia, niestety śmierć męża sprawiła, że rozleciały się one na milion kawałków. Minęły dwa lata od jego śmierci, a ta nadal żyje wspomnieniami, mimo iż jej ukochany wcale sobie tego nie życzył. Wręcz przeciwnie. Zostawił jej swoje błogosławieństwo i list, po który ma sięgnąć, kiedy będzie gotowa zacząć się z kimś spotykać. Gdy na korytarzu natyka się na przystojnego sąsiada, stwierdza, że to całkiem niezłe ciacho. Czyżby to był ten moment, o którym mówił jej zmarły mąż?

„30 dni” to gorąca powieść erotyczna, zabawna, momentami nawet wzruszająca. Czyta się szybko i przyjemnie. Książka wielokrotnie wywołała uśmiech na mojej twarzy i przy okazji zagwarantowała mi całkiem fajną rozrywkę. Niestety mam wrażenie, że przydałoby się ją trochę rozwinąć i jeszcze popracować nad tekstem, ale i tak uważam, że to przyjemne czytadło. Niezbyt zaskakujące, ale przyjemne.

Moja ocena: 6/10

d'Abo Christine, 30 dni, EmpikGo, 2021,
ISBN: 978-83-272-4956-2,
Czas: 8 godz. 15 min.

Komentarze

  1. Raczej nie planują czytać tych książek.

    OdpowiedzUsuń
  2. Pierwsza mnie zainteresowała, pozdrawiam, tez zwracam uwagę na to - co jem , pozdrawiam :-) .

    OdpowiedzUsuń
  3. Tym razem nie skorzystam z polecajek :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Tym razem nie dla mnie propozycje ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Z ciekawości może bym zajrzała do pierwszej z wymienionych książek. Mam na półce pozycję o podobnej tematyce. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jestem ciekawa, czy będziesz usatysfakcjonowana lekturą. :) Nie odradzam.

      Usuń
  6. niestety książki nie w moim guście;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Druga książka to dobry pomysł na wieczór, czy dwa :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Pamiętam, że "Food Pharmacy" często przewijało mi się gdzieś w listach książek, cieszę się, że nie zdecydowałam się na lekturę

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie jest to najgorsza książka, ale niestety też nie najlepsza. :)

      Usuń
  9. Nie planuję ich chwilowo czytać :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Aktualnie chyba ani jedna z tych pozycji mnie nie przekonuje. Informacji odnośnie zdrowego odżywaiania można wystarczająco dużo znaleźć w internecie. A jeśli chodzi o romans, może dałabym mu szanse, ale jakoś specjalnie mocno mnie do niego nie ciągnie :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Takie powiedzenie podobno się sprawdza i to mocno. Myślę, że to jedyny skuteczny sposób na podryw, chyba, że facet jest zajęty i gdzieś ma jedzenie. :D

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty