Wzruszająca historia i statystyka z humorem

Niedawno zauroczyła mnie świąteczna powieść Tomasza Betchera „Szczęście z piernika”. Wiedziałam, że sięgnę po kolejne tytuły z nadzieją na wzruszenia i wciągającą opowieść. Cóż, nie zwlekałam długo. Za to po książce Janiny Bąk zupełnie nie wiedziałam, czego się mogę spodziewać. Statystyka raczej nie należy do najbardziej interesujących tematów, a jednak coś sprawiło, że postanowiłam sięgnąć po ten tytuł. Już teraz mogę zdradzić, że nie umarłam z nudów...

Tomasz Betcher „Tam gdzie jesteś”

Tomasz Betcher „Tam gdzie jesteś”

Anna Turska postanowiła zawalczyć o szczęście. Wyprowadziła się od męża tyrana i złożyła papiery rozwodowe. Chce też uporządkować inne sprawy, za które od dawna nie mogła się zabrać. Zamierza sprzedać domek letniskowy w Jantarze. Zjawia się na miejscu, by zrobić zdjęcia, ale okazuje się, że w domu rozgościł się bezdomny mężczyzna. Nieoczekiwanie Anna zaprasza mężczyznę na obiad i spędza miło czas w jego towarzystwie. Adam wielokrotnie ją zaskakuje i między dwójką ludzi nawiązuje się nić porozumienia. Co z tego wyniknie?

Mamy tu dwie osoby po przejściach, i to bardzo dramatycznych. Po raz kolejny Tomasz Betcher wybrał niecodziennego bohatera swej książki. Oprócz bezdomności podejmuje też wiele innych życiowych tematów, zabiera nas w fascynującą podróż kulinarną. Wzrusza i wywołuje cały wachlarz różnych emocji. Wciąga w opisaną historię i sprawia, że jej bohaterowie stają się nam bardzo bliscy. Piękna i pełna uroku opowieść!


Moja ocena: 8/10

Tomasz Betcher, Tam gdzie jesteś, EmpikGo, 2021,
ISBN: 978-83-272-5118-3,
Czas: 8 godz. 30 min.

Janina Bąk „Statystycznie rzecz biorąc, ile trzeba zjeść czekolady żeby dostać Nobla?”

Janina Bąk „Statystycznie rzecz biorąc, ile trzeba zjeść czekolady żeby dostać Nobla?”

„Statystycznie rzecz biorąc, ile trzeba zjeść czekolady żeby dostać Nobla?” to faktycznie książka o statystyce, ale napisana w taki sposób, że lektura jest przyjemna, zabawna, ale też pouczająca. Autorka opowiada o swojej pracy ze studentami, o wielu zabawnych sytuacjach, a wszystko to z humorem łączy z głównym tematem książki.

Cóż, lektura tej książki raczej nie zagwarantuje Wam zdania egzaminu ze statystyki, ale z pewnością pozwoli się odprężyć i oswoić z podstawowymi zagadnieniami z tej dziedziny. Autorka odczarowuje nudną statystykę i bawi, uczy może niezbyt dużo, ale w końcu to nie podręcznik. Wysłuchałam z przyjemnością i śmiechem na ustach.

Moja ocena: 7/10

Janina Bąk, Statystycznie rzecz biorąc, ile trzeba zjeść czekolady żeby dostać Nobla?, EmpikGo, 2020,
ISBN: 978-83-272-6693-4.
Czas: 6 godz. 8 min.

Komentarze

  1. "Tam, gdzie jesteś" to książka idealna dla mnie. Zapisuje tytuł. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Również obydwa tytuły Kornelio zapisuję sobie. Pozdrawiam :-) .

    OdpowiedzUsuń
  3. Pierwszą z prezentowanych książek mam w swojej biblioteczce i chciałabym ją jak najszybciej przeczytać.

    OdpowiedzUsuń
  4. Miałam okazję przeczytać obie Twoje propozycje. Mnie się bardzo podobały, polecam.

    OdpowiedzUsuń
  5. Obie książki interesujące :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Kojarzę obie książki, ale jeszcze nie miałam okazji ich przeczytać

    OdpowiedzUsuń
  7. Tę pierwszą w ramach relaksu mogłabym przeczytać :)

    OdpowiedzUsuń
  8. "Tam gdzie jesteś" już od dłuższego czasu czeka na mojej liście do przeczytania. Muszę się w końcu zmotywować. :D

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty