Japonia i zespół Aspergera, czyli dwie ciekawe pozycje książkowe

Dzisiaj zabieram Was do odległej i egzotycznej dla nas Japonii. Niestety nie będzie wesoło, ale za to będzie ciekawie... Na osłodę mam komedię romantyczną, która bawi do łez. Gotowi?

Karolina Bednarz "Kwiaty w pudełku. Japonia oczami kobiet"

Karolina Bednarz "Kwiaty w pudełku. Japonia oczami kobiet"

"Kwiaty w pudełku. Japonia oczami kobiet" to książka, która zrobiła na mnie spore wrażenie. Zawsze Japonia kojarzyła mi się z innością, pewną egzotyką, ale moja skojarzenia raczej nigdy nie były nacechowane negatywnie. Lektura tej książki trochę to zmieniła.

Sytuacja kobiet w Polsce nie jest łatwa, jednak okazuje się, że w porównaniu do Japonii i tak wypadamy nieźle. Mężczyznom uchodzi tam wiele, a kobiecie bardzo mało. O przemocy domowej nie mówi się prawie wcale, co nie oznacza, że jej nie ma. Podejście do seksu i seksualności jest tam bardzo dziwne, molestowanie w pociągach bardzo częste, a mimo to niewiele się z tym problemem robi. Edukacja nie ma za cel przekazywania wiedzy, a raczej ukształtowanie młodego pokolenia. Indywidualność zduszana jest w zarodku.

Autorka podejmuje wiele ciekawych wątków, opowiada historię różnych kobiet, które stanęły na jej drodze. Zdradza również sporo informacji z mniej lub bardziej odległej przeszłości tego społeczeństwa. Fascynująca opowieść, chociaż przyznaję, że niełatwa. Dająca do myślenia, a nawet momentami szokująca i zupełnie zmieniająca sposób patrzenia na ten kraj i jej mieszkańców. Świetny reportaż!

Moja ocena: 9/10

Karolina Bednarz, Kwiaty w pudełku. Japonia oczami kobiet, Czarne, 2020,
ISBN: 978-83-819-1039-2,
Czas: 9 godz. 19 min.

Melissa Darwood "Mój szef. Mój AS"

Melissa Darwood "Mój szef. Mój AS"

Niedawno opowiadałam Wam o pierwszej części serii "Mój szef" i tam nie było końca moim zachwytom. Druga część tej historii również jest ciekawa, zabawna i dająca do myślenia.

Maria i Jan są razem i za wszelką cenę chcą ukryć ten fakt przed współpracownikami. Ich związek dopiero kiełkuje, dopiero się wzajemnie poznają. Dzieli ich mnóstwo, a przede wszystkim fakt, że Jan ma zespół Aspergera, o czym nie wie nikt z jego otoczenia. Maria chce nauczyć się żyć z takim partnerem, a nawet stopniowo oswoić go z wieloma trudnymi dla niego sytuacjami. Czy jej się to uda? Póki co zjawia się w pracy ubrana niemal jak mniszka, co jest zupełnie nie w jej stylu, a wszystko dlatego, by nie dekoncentrować Jana...

Nie brakuje tu zabawnych dialogów, komicznych sytuacji, pikanterii, gorącego seksu, ale też znajdziecie tu sporo informacji na temat zespołu Aspergera. Cieszę się, że autorka miała odwagę uczynić głównym bohaterem powieści romantycznej właśnie takiego mężczyznę, idealnego inaczej, próbującego funkcjonować w świecie, którego nie rozumie, ale którego stara się nauczyć. Z pewnością pozycja warta uwagi!

Moja ocena: 8/10

Melissa Darwood, Mój szef. Mój AS, Melissa Darwood, 2021,
ISBN: 978-83-956816-6-0,
Czas: 10 godz. 13 min.

Komentarze

  1. Pierwsza propozycja bardzo mnie zaciekawiła.

    OdpowiedzUsuń
  2. Mnie najbardziej zaciekawiła pierwsza pozycja. Fakt - Japonia jest bardzo specyficznym krajem. Serdecznie pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pierwszą książkę mam w domu, ale jeszcze nie czytałam ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Do drugiej z książek zupełnie mnie nie ciągnie, pierwszą bym z chęcią przeczytała. :) W Japonii nigdy nie byłam, ale z lektur i filmów wyniosłam wrażenie, że to kraj piękny, lecz też bardzo nietolerancyjny. Nie ma tam na przykład żadnej pomocy dla bezdomnych.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, to specyficzny kraj, i to pod wieloma względami. Koniecznie przeczytaj! Znajdziesz w tej książce wiele ciekawostek.

      Usuń
  5. Seria Melissy Darwood jest świetna. Uwielbiam Jana!

    OdpowiedzUsuń
  6. "Kwiaty w pudełku. Japonia oczami kobiet" to pozycja, nad którą się zastanawiam od jakiegoś czasu.

    OdpowiedzUsuń
  7. Z ciekawością sięgnę po książkę o Japonii :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Witam serdecznie ♡
    Japonia zawsze mnie fascynowała, inspirowała. To kraj, który chciałabym odwiedzić tak bardzo, jak żaden inny. Mimo, że ją ślepo kocham zdaję sobie sprawę, że ma swoje wady. Druga pozycja bardzo ciekawa. Obie książki bardzo chętnie poznam :) Cudowne recenzje, świetny wpis :)
    Pozdrawiam cieplutko ♡

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo! Obie gorąco polecam! I życzę podróży do Japonii!

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty