Nie tylko o książkach.

Dzisiaj mam dla Was krótkie opinie o dwóch książkach – od pierwszej wieje chłodem, za to druga jest gorąca i bardzo wesoła. Na koniec zostawiłam zachętę do posłuchania serii podcastów. Mam nadzieję, że któraś z moich propozycji Was skusi? A może wszystkie?

Ilona Wiśniewska "Białe. Zimna wyspa Spitsbergen"

Ilona Wiśniewska "Białe. Zimna wyspa Spitsbergen"

Ilona Wiśniewska zabiera nas w podróż w niesamowite miejsce, gdzie noc trwa kilka miesięcy, podobnie zresztą jest z dniem. Nie ma tam starych ludzi i nie rodzi się tam dzieci. Na tej wyspie żyją obok siebie ludzie wielu narodowości, ras i kultur, ale tak naprawdę jest to kraina niedźwiedzi.

Z książki "Białe. Zimna wyspa Spitsbergen" dowiedziałam się wielu rzeczy o tym niesamowitym miejscu. Autorka opowiada ciekawe i z pasją. Przez chwilę możemy się poczuć, jakbyśmy byli w tym mroźnym i odległym miejscu, jakbyśmy byli częścią barwnej społeczności tego terenu. Poznajemy miejsce, ludzi i obyczaje tam panujące. Ilona Wiśniewska dosyć często przeskakuje z tematu na temat, zupełnie jakby chciała nam szybko zdradzić jak najwięcej sekretów Spitsbergenu. Być może dla niektórych jest to wadą, dla mnie nie. Zdecydowanie warto zwrócić uwagę na tę pozycję, nawet jeśli nie znosimy mroźnej zimy.

Moja ocena: 8/10

Ilona Wiśniewska, Białe. Zimna wyspa Spitsbergen, Czarne,
ISBN: 978-83-819-1242-6,
Czas: 7 godz. 17 min.

Melissa Darwood "Mój szef"

Melissa Darwood "Mój szef"


"Mój szef" to zabawna, gorąca i bardzo ciekawa powieść. Muszę przyznać, że to jedna z lepszym romantycznych historii, jakie ostatnio czytałam. Bardzo miłe zaskoczenie, szczególnie, że początek prezentował się dosyć banalnie.

Maria zaczyna nową pracę, niestety jej szef zachowuje się jak kompletny buc, co doprowadza dziewczynę do szewskiej pasji. Jan jest bardzo przystojnym mężczyzną i jest obiektem westchnień większości kobiet w firmie, jednak zdaje się tego zupełnie nie zauważać. Jest chłodny, rzeczowy i zdystansowany. Żadnych uczuć, przyjaznych gestów ani miłych słów. Tylko praca, praca i praca, i to do późnych godzin. Maria jest dobra w finansach, ale prawdziwą radość sprawa jej renowacja mebli. Ma nadzieję, że w przyszłości jej hobby stanie się pracą. Potrzebuje pieniędzy na rozkręcenie biznesu, dlatego znosi chłód swojego przełożonego.

"Mój szef" to romans biurowy pełen humoru, zabawnych sytuacji i gierek słownych. Ta lektura to gwarancja prawdziwego relaksu i świetnej zabawy. Ale to nie tylko lekka i przyjemna historia, z czasem odkrywamy drugie dno, zaskakujące i z pewnością warte uwagi. Nie zdradzę, o co konkretnie chodzi, żeby nie psuć Wam przyjemności z lektury! Polecam z całego serca!

Moja ocena: 9/10

Melissa Darwood, Mój szef, Melissa Darwood, 2020,
ISBN: 978-83-956816-4-6,
Czas: 11 godz. 1 min.

Magda Mołek, Joanna Keszka "Rozważna i erotyczna 2"

Magda Mołek, Joanna Keszka "Rozważna i erotyczna 2"

Niedawno zachwalałam pierwszy sezon podcastu "Rozważna i erotyczna" i obiecywałam w przyszłości wspomnieć też o kolejnych odcinak. Drugi sezon już za mną i ponownie mogę powiedzieć, że bawiłam się przednio, jednocześnie bardzo zaciekawiły mnie tematy rozmów Joanny Keszki i Magdy Mołek.

O czym tym razem rozmawiają te dwie panie? Oto tytuły poszczególnych odcinków:
#1 Jak rozmawiać z dziećmi o seksie, czyli edukacja seksualna dla dorosłych, młodzieży i dzieci,
#2 Jak skończyć udawać orgazmy. I jak zacząć je mieć,
#3 Randkuj jak bogini, czyli pewność siebie jest sexi,
#4 Czy wierzysz w solidarność kobiet?
#5 Fantazje erotyczne kobiet,
#6 Koniec zawstydzania kobiet za sprawianie sobie przyjemności,
#7 Komunikacja w związku,
#8 Kobiety, które tworzyły historię kobiecej seksualności

Mamy tu spory materiał do przemyśleń, entuzjastyczną zachętę do czerpania przyjemności z seksu, dobry humor i mnóstwo ciekawostek na różne tematy. Owszem seks jest tu tematem przewodnim, ale okazuje się, że bardzo płynnie można przejść od niego do zupełnie innych zagadnień. Obie panie są w tym świetne. Gorąco polecam!

Moja ocena: 9/10

Magda Mołek, Joanna Keszka, Rozważna i erotyczna, EmpikGo, 2021.

Komentarze

  1. Najbardziej zaciekawiła mnie druga propozycja :D
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Mnie najbardziej zaciekawiła pierwsza pozycja. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gorąco polecam - moim zdaniem warta uwagi. Również pozdrawiam!

      Usuń
  3. Na pierwszą propozycje mogłabym się skusić.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że się będziesz zadowolona. Jestem też bardzo ciekawa, jak odebrałabyś drugą. To świetna rozrywka, ale myślę, że drugie dno mogłoby Ciebie zainteresować.

      Usuń
  4. Mój szef to świetna książka. Idealna rozrywka.

    OdpowiedzUsuń
  5. Libię poznawać nowe miejsca i kultury, a o Spitsbergenie wiem właściwie tylko tyle, że istnieje, dlatego też najbardziej zaciekawiła mnie ta właśnie książka.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moja wiedza była bardzo podobna. :) Gorąco polecam. Latem może nawet pomoże ostudzić atmosferę. ;)

      Usuń
  6. Nie oceniłabym "Mojego szefa" tak wysoko jak Ty. Myślę że książka zasługune na 6/10. Bardzo podoba mi się w tej książce humor sytuacyjny, warstwa erotyczna jest przyjemna. To co nazywasz drugim dnem dla mnie - niebieskiej matki - budziło mocno mieszane uczucia, momentami wręcz odrazę. Choć czytając scenę z sernikiem zaczęłam marzyć o takiej synowej jak Maria ;) :D Ta scena dobrze pokazuje ile wysiłku kosztuje wykształcenie akceptowalnych zachowań u osób nieneronirmatywnych. Nie jestem pewna czy szybko sięgnę po 2 część. Za to chętnie posłucham podkastów, które polecasz. Sciskam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Byłam bardzo ciekawa Twojej opinii na temat tej książki i bardzo za nią dziękuję. :) Cieszę się, że powstają takie książki, które pozwalają spojrzeć z trochę innej perspektywy na osoby z różnymi zaburzeniami. I tak podejrzewałam, że to bardziej powieść dla laików, niż osób zaznajomionych z tematem. Już nie pamiętam gdzie, być może w posłowiu, autorka przyznała, że sporo uprościła, sporo kwestii nagięła na potrzeby powieści, bo to jednak miała być zabawna historia, a nie poważna powieść psychologiczna. Dla mnie to była świetna rozrywka, której bardzo akurat potrzebowałam. Takiej właśnie synowej Tobie życzę! A podcasty polecam i czekam na Twoje wrażenia. :) Zacznij od pierwszego sezonu. Można ich posłuchać za darmo w Empik Premium Free. Trzeba założyć konto, ale jest ono bezpłatne. Miłego dnia!

      Usuń
  7. Zamierzam sięgnąć po książkę wydawnictwa Czarnego. Druga mnie nie zaciekawiła.
    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Reportaże Czarnego zazwyczaj są warte uwagi. Polecam!

      Usuń
  8. "Białe. Zimna wyspa Spitsbergen" to brzmi ciekawie. :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Zaciekawiła mnie pozycja nr jeden ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Mam tę książkę Ilony Wiśniewskiej. Niebawem po nią sięgnę :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Pierwszą książkę chętnie bym przeczytała. Zimna nie lubię i zdecydowanie nie mogłabym mieszkać w takim miejscu, więc ciekawie będzie poczytać o ludziach żyjących w tak odmiennym świecie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też zdecydowanie wolę ciepły klimat. :) Ale książka bardzo mi się podobała i mam nadzieję, że tak samo będzie w Twoim przypadku. :)

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty