Olga Rudnicka "Oddaj albo giń", "To nie jest mój mąż", "Rączka rączkę myje"

Olga Rudnicka "Oddaj albo giń", "To nie jest mój mąż", "Rączka rączkę myje"

Gdy słucham audiobooków, to często zdarza mi się, że serie pochłaniam w całości. I niekiedy są to obszerne serie. Cykl z Matyldą Dominiczak jest jeszcze skromny, ale mam nadzieję, że niebawem to się zmieni. Póki co ukazały się trzy tomy, ale już niebawem premiera kolejnego. Zacznijmy jednak od początku.

Matylda Dominiczak pracuje w bibliotece. Jest bardzo kreatywna, ale jej przełożony zdusza w zarodku każdą jej myśl. I jeden z takich pomysłów przysporzy jej sporo kłopotów. Matylda postanowiła dodawać do  książek wypożyczanych przez notorycznych spóźnialskich zakładki z napisem "Oddaj albo giń". Pech sprawia, że właśnie taka zakładka zostaje znaleziona przy trupie. Co ciekawe, to właśnie Matylda znajduje w bibliotece wspomniane zwłoki oraz nieprzytomnego własnego szefa. Co się tam wydarzyło? Cóż, Matylda postanawia odkryć prawdę, tak na wszelki wypadek, żeby wybronić się od ewentualnych zarzutów. Przy okazji pakuje się w mnóstwo problemów i wielokrotnie naraża własne życie, często zapełnienie nieświadomie.

Olga Rudnicka "Oddaj albo giń", "To nie jest mój mąż", "Rączka rączkę myje"

Matylda to błyskotliwa i bardzo energiczna kobieta. Mówi bardzo szybko, często zdecydowanie szybciej niż myśli. Wyrzuca z siebie słowa, które czasami ciężko połączyć w sensowną całość, bo Matylda lubi przeskakiwać z tematu na temat, dorzucać rożne dygresje i dziwne uwagi. Ale ma w sobie to coś, co sprawia, że praktycznie każdy chętnie z nią rozmawia i zdradza jej nawet swoje lub cudze tajemnice. W dodatku kobieta zjednuje sobie funkcjonariuszy policji i bandziorów...

Olga Rudnicka "Oddaj albo giń", "To nie jest mój mąż", "Rączka rączkę myje"

Seria dostarcza świetnej rozrywki, sporej dawki dobrego umoru. Akcja mknie i wciąga czytelnika w wir niesamowitych wydarzeń, dziwnych zbiegów okoliczności, zabawnych pomyłek i intryg... Płynnie przechodzi z jednego tomu na drugi, a emocje ani na chwilę nie mają szans opaść.

Olga Rudnicka po raz kolejny spisała się na medal. Stworzyła barwną bohaterkę, przy której nie ma szans na nudę i wytchnienie. Matylda mimo iż jest jak tornado, to powszechnie wzbudza sympatię. Oczywiście są od tej reguły wyjątki, ale jest ich niewiele. Świetne komedie kryminalne! Z niecierpliwością wypatruję czwartego tomu.

Moja ocena: 8/10

Olga Rudnicka, Oddaj albo giń, Pruszyński i S-ka, 2020,
ISBN: 978-83-8169-480-3,
Czas: 11 godz. 9 min.

Olga Rudnicka, To nie jest mój mąż, Pruszyński i S-ka, 2020,
ISBN: 978-83-816-9430-8,
Czas: 11 godz. 15 min.

Olga Rudnicka, Rączka rączkę myje, Pruszyński i S-ka, 2021,
ISBN: 978-83-823-4974-0,
Czas: 10 godz. 27 min.

Komentarze

  1. Twórczość Autorki Kornelio wciąż przede mną. Jakoś nie mogę się przekonać ostatecznie do audiobooków. Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na to potrzeba czasu, albo raczej braku czas na papierową lekturę i miłość sama przychodzi. :)

      Usuń
  2. Muszę wreszcie dać szansę twórczość tej autorki.

    OdpowiedzUsuń
  3. Popieram z całego serca! To bardzo dobra seria ćwicząca przeponę i przedłużająca życie ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja wręcz przeciwnie z audiobookami zawsze przeciągam. Niby mogę słuchać podczas spacerów i przy szyciu ale nie wiem czemu i tak zajmuje mi to więcej czasu niż czytanie. A seria kusząca. Ogółem ostatnio kuszą mnie te komedie kryminalne, których coraz więcej się pojawia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widocznie zapotrzebowanie na humor rośnie. :)
      Ja głównie słucham audiobooków podczas prac domowych, a tych jest sporo, więc z książkami szybko mi idzie. :)

      Usuń
  5. Nie znam jeszcze książek autorki, ale muszę to zmienić ❤

    OdpowiedzUsuń
  6. O widzisz, ciekawa pozycja. Pewnie jakbym się wciągnęła, to też bym od razu pochłonęła ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Rudnicką dopiero mam w planach :(

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo lubię styl Olgi Rudnickie a przy "Natali5" uśmiałam się :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uwielbiam zabawne lektury i pewnie dlatego tak lubię twórczość Rudnickiej :)

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty