sobota, 30 grudnia 2017

Kevin Kruse „15 tajemnic zarządzania czasem. O czym wiedzą ludzie sukcesu?”

Kevin Kruse „15 tajemnic zarządzania czasem. O czym wiedzą ludzie sukcesu?”
Często narzekamy na brak czasu, na to, że doba ma tylko dwadzieścia cztery godziny, a powinna mieć dwa razy tyle. Jednak doba każdego człowieka ma dwadzieścia cztery godziny czyli tysiąc czterysta czterdzieści minut, tylko nie wszyscy potrafią ten czas należycie wykorzystać. Kevin Kruse zdradza, jak przeorganizować swoje życie, by wycisnąć z tych minut jak najwięcej.

Kevin Kruse jest coachem, prelegentem, pisarzem, współpracownikiem „Forbesa”, założycielem kilku firm, które przynoszą ogromne zyski, ale też ojcem. Kevin samotnie wychowuje trójkę dzieci i potrafi to pogodzić z pozostałymi obowiązkami. Znajduje czas na ćwiczenia, wakacje, spotkania z dziewczyną, ale też na doskonalenie zawodowe. Jak to możliwe? Nie zawsze tak było, początki jego kariery wcale nie były takie różowe. Kevin przepracowywał się, a mimo to nie osiągał spodziewanych efektów. Gonił za sukcesem, bezustannie się spieszył, co przypłacił rozwodem. Na szczęście w pewnym momencie się opamiętał, zaczął pytać ludzi sukcesu, jak Ci radzą sobie z nadmiarem obowiązków, jak gospodarują czasem. I tu bardzo się zdziwił. Okazało się, że ich myślenie o czasie jest zupełnie inne, niż wskazywały na to wszystkie wcześniej przeczytane przez niego poradniki.

Zawsze, w każdej dziedzinie, będzie więcej do zrobienia:
  • Zawsze można więcej pracować.
  • Zawsze można sprzątnąć więcej pokoi i poukładać więcej rzeczy w szafach.
  • Zawsze znajdzie się coś do zrobienia.
  • Więcej, więcej, więcej!
Dlatego musisz wiedzieć, jak sobie odpuścić, jak zapomnieć o tym »więcej«, gdyż zawsze będzie więcej do zrobienia.
Gdy już Ci się uda, o wiele łatwiej przyjdzie Ci regularne chodzenie na treningi, łatwiej wrócisz do domu, do rodziny o rozsądnej godzinie i łatwiej Ci przyjdzie spędzać czas tak, jak lubisz, bez poczucia winy”.

Autor zachęca do rezygnacji z listy rzeczy do zrobienia na korzyść kalendarza i dokładnego planowania swojego czasu, z uwzględnieniem nie tylko spotkań zawodowych, ale też rozmów telefonicznych, treningów, pracy twórczej, a także czasu dla rodziny i relaksu. Życie to sztuka wyboru, decydując się na jedno działanie, rezygnujemy z innego, nie jesteśmy w stanie zrobić wszystkiego sami, musimy mówić nie i delegować zadania. Kevin Kruse sporo uwagi poświęca spotkaniom, zarówno tym z pracownikami, jak i biznesowym lanczom i kawom. Podpowiada, co zrobić, by nie były one marnotrawstwem czasu i energii. Znacie zasadę Pareta? - jeśli nie, to koniecznie musicie o niej przeczytać.

Ta książka powstała na podstawie własnych doświadczeń autora, ale też osób, z którymi Kevin Kruse rozmawiał na ten temat. Są to ludzie biznesu, Ci, którzy odnieśli duży sukces. Czytamy wypowiedzi sportowców, ale też świetnych studentów. Na końcu znajdziecie sto dziesięć inspirujących cytatów. Oto kilka z nich:

Nie czekaj. Pora nigdy nie będzie idealna”. - Napoleon Hill,

Człowiek, który śmie zmarnować godzinę, nie odkrył wartości życia”. - Charles Darwin,

Człowiek mądry robi od razu to, co głupi robi w końcu. Obaj robią to samo, tylko w różnym czasie”. - Baltasar Grácian,

Nie mów, że nie masz wystarczająco dużo czasu. Masz dokładnie taką samą liczbę godzin w ciągu dnia, jaką mieli: Helen Keller, Louis Pasteur, Michał Anioł, matka Teresa, Leonardo da Vinci, Thomas Jefferson i Albert Einstein”. - H. Jackson Brown.

Jestem sceptycznie nastawiona do poradników, ale muszę przyznać, że ostatnio to się trochę zmienia. Może dlatego, że od pewnego czasu trafiam na sporo wartościowych pozycji, a mniej bezwartościowej paplaniny. Nie czytam często tego typu książek, a gdy już po nie sięgam, to chcę, żeby wnosiły coś do mojego życia, żebym łatwo mogła przez nie przebrnąć, przy okazji nie umarła z nudy. Na szczęście w tym wypadku lektura okazała się przyjemna, czytałam ją z ciekawością i zainteresowaniem. Autor podaje wiele przykładów z własnego życia, ale też opisuje doświadczenia osób, z którymi rozmawiał, zbierając materiały do tej książki. Dzięki temu porady są bardziej wiarygodne i zapadają głębiej w pamięć. Książka napisana jest przystępnym językiem, zawiera dużo cennych informacji, a przy tym nie jest długa.

Niektóre z opisanych tu trików są proste, ale wiadomo, że na te najłatwiejsze rozwiązania czasami najtrudniej wpaść. Oczywiście każdy z nas jest inny i niekoniecznie każde z podanych tu rozwiązań sprawdzi się u każdego z nas. Jednak patrząc na wypowiedzi ludzi sukcesu, które owszem różnią się między sobą, trzeba zauważyć, że w niektórych kwestiach są tak zbieżne, że to nie może być przypadek. Skoro wielu ludzi, zupełnie niezależnie, dochodzi do tego samego wniosku i ich działania przynoszą spodziewany efekt, to warto się nad tym pochylić i wypróbować na własnej osobie.

Mam nadzieję, że zachęciłam Was do lektury? Nie będę Wam zdradzała więcej szczegółów, żeby nie odbierać przyjemności z czytania. Myślę, że przełom roku, to świetny czas, by spróbować coś zmienić w swoim życiu, a taka lektura może być świetnym katalizatorem tych zmian, więc koniecznie ją przeczytajcie. To bardzo dobry poradnik, dzięki któremu zupełnie inaczej spojrzycie na swoje życie, na tysiąc czterysta czterdzieści minut, którymi dysponujecie każdego dnia. Mam nadzieję, że dzięki tej książce uda Wam się osiągnąć Wasz cel.

Moja ocena: 8/10

Za możliwość przeczytania tej książki dziękuję Grupie Wydawniczej Helion SA.



Kevin Kruse, 15 tajemnic zarządzania czasem. O czym wiedzą ludzie sukcesu, Grupa Wydawnicza Helion, 2017,
ISBN: 978-83-283-2835-8,
Str. 208.

Cytaty pochodzą z recenzowanej książki. 

15 tajemnic zarządzania czasem. O czym wiedzą ludzie sukcesu? [Kevin Kruse]  - KLIKAJ I CZYTAJ ONLINE

12 komentarzy :

  1. Jeśli książka wpadnie mi w ręce to przeczytam, ale za dużo innych czeka teraz w kolejce. ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Myślę, że odpowiednie planowanie to podstawa. Interesująca publikacja.

    OdpowiedzUsuń
  3. Takie książki raczej do mnie nie przemawiają.;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też niezbyt często sięgam po takie pozycje, ale czasami jednak się skuszę. :)

      Usuń
  4. Mnie zachęciłaś. Robię czasami listy rzeczy do zrobienia, kalendarz swoją drogą, ale często, gęsto wiele niezapowiedzianych wydarzeń zmienia nasz plan dnia. Wczoraj słuchałam audioboooka i się nudziłam, bo ręce miałam wolne. Przypadkiem zaczęłam szukać czegoś w szafce i tak jakoś zaczęłam robić porządki. Połączyłam przyjemne z pożytecznym. Tak mi się sam czas zorganizował. :)
    Najlepszego na 2018! Ciekawych lektur! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się. Autor zdradza dlaczego kalendarz lepiej się sprawdza. Na listach do zrobienia często niektóre pozycje tkwią latami i raczej nigdy z nich nie znikną. W kalendarz wprowadzasz pewne zmiany, czasami coś musisz przełożyć, ale od razu szukasz kolejnego dogodnego terminu, a nie odkładasz tego na kiedyś, czyli nigdy. :) Też zdarza mi się robić kilka rzecz jednocześnie. Porządki w połączeniu z audiobookiem to świetny pomysł, chociaż gdy moje dziecko jest w domu, to niestety raczej się nie udaje. Dziękuję! I też życzę pięknego roku 2018!

      Usuń
  5. O tak, to zdecydowanie książka dla mnie! Chociaż mówią, że jak się ma za mało czasu, to trzeba dołożyć sobie jeszcze zajęć!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Coś w tym jest, autor nie ujmuje tego w ten sposób, ale myślę, że to stwierdzenie mogłoby mu się spodobać. :)

      Usuń