EmpikGo zabierzesz ze sobą wszędzie!


Niedawno Empik oddał w ręce czytelników nową aplikację – EmpikGo. Dzięki niej mamy dostęp do 50 000 e-booków i 6 000 audiobooków. W jednym miejscu możemy kupić książkę i ją czytać, ale czy ta aplikacja jest faktycznie wygodna i przyjazna dla czytelnika?

EmpikGo zabierzesz ze sobą wszędzie!Jest to aplikacja na smartfony, więc mamy ją praktycznie zawsze przy sobie. Po cichu liczyłam, że może uda się ją zainstalować na moim czytniku e-booków. Niestety mimo tego, że jest to czytnik z Androidem, próba zakończyła się niepowodzeniem. Szkoda, bo jednak komfort czytania na telefonie i czytniku jest zupełnie inny. Mam nadzieję, że twórcy aplikacji z czasem pomyślą o użytkownikach tych urządzeń. Oczywiście możemy zakupić książkę w aplikacji i pobrać ją na telefon, czy przenieść np. na czytnik, ale nie jest to już jakieś szczególne udogodnienie.

Sama instalacja jest łatwa i szybka, a aplikacja jest darmowa. Jeśli nie mieliście wcześniej konta w Empiku, to teraz musicie je założyć. Po wejściu do aplikacji mamy cztery zakładki: Home, Kategorie, Biblioteka i Konto. Obsługa jest intuicyjna, więc dosyć łatwo można się tu odnaleźć. Jeżeli kupiliście wcześniej w Empiku jakieś książki w formie elektronicznej, to znajdziecie je z zakładce Biblioteka.

EmpikGo zabierzesz ze sobą wszędzie!W aplikacji możemy kupić książki i je czytać. Fragmenty książek są dostępne za darmo, dzięki temu decyzje zakupowe powinny być łatwiejsze. Empik przygotował sporo promocji dla użytkowników tej aplikacji, jednak samo przeglądanie katalogu książek na komórce nie do końca mi odpowiadało. Książki możemy posegregować według ocen, czasu wydania, popularności i alfabetycznie. Zabrakło mi możliwości posegregowania książek według cen. Mamy tylko dwa filtry: audiobooki i e-booki. Jeśli jednak szukamy konkretnego tytułu, to z pewnością szybko go znajdziemy. Podczas zakupów możemy korzystać z ocen innych czytelników, po przeczytaniu książki możemy ją łatwo ocenić za pośrednictwem aplikacji.

Słuchanie audiobooków w EmpikGo jest przyjemne, ale też niepozbawione wad. Gdy czytamy jakiś tytuł, to aplikacja pamięta, gdzie skończyliśmy czytać, ale tylko do momentu otwarcia innej książki. To dosyć irytujące. Za to możemy sobie dobrać tempo czytania: x1,0, x1,25, x1,5, x1,75 i x2,0. Czytany fragment możemy też przewijać o 30 sekund do przodu i tyłu. Czytając e-booki możemy sobie wybrać rodzaj i wielkość czcionki, kontrast i kolor tła. Książki możemy też czytać online i offline.

EmpikGo zabierzesz ze sobą wszędzie!
EmpikGo zabierzesz ze sobą wszędzie!
























Ogólnie oceniam tę aplikację pozytywnie i z pewnością będę z niej korzystać. Na starcie zdaje egzamin, ale mam nadzieję, że twórcy z czasem rozwiną ten produkt, popracują nad niedociągnięciami, dodadzą dodatkowe funkcje i możliwość korzystania z aplikacji na różnych urządzeniach. Aplikacja jest darmowa, więc zachęcam Was do testowania, szczególnie jeśli w biblioteczce Empiku macie już jakieś e-booki lub audiobooki w formie elektronicznej. A może już wypróbowaliście EmpikGo? Jakie są Wasze wrażenia? 

Komentarze

  1. Mam zamiar wypróbować tę aplikację.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja korzystam z Legimi i jestem na tyle zadowolona, że nie szukam nowych źródeł ☺

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Legimi jest już kilka lat na rynku i to widać - aplikacja jest dopracowana i ma wiele możliwości. Też bardzo lubię Legimi.

      Usuń
  3. Ja korzystam z Legimi i jestem na tyle zadowolona, że nie szukam nowych źródeł ☺

    OdpowiedzUsuń
  4. Coraz bardziej ciekawi mnie ta aplikacja i chyba ją wypróbuję. ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Odpowiedzi
    1. Polecam. Mam nadzieję, że aplikacja zostanie szybko dopracowana i wtedy będzie się można nią cieszyć w pełni. :)

      Usuń
  6. Świetna aplikacja, ale nie dla mnie, bo ani nie lubię ebooków, ani audiobooków. Papierowa ksiażka jest idealna.
    pozdrawiam, polecam-goodbook.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też wolę papierowe książki, ale czasami sięgam po audiobooki lub e-booki - np. w podróży, czasami podczas sprzątania.

      Usuń
  7. Jakoś nie mogę się przekonać do e-book. Jednak książka to książka;*

    Pozdrawiam
    Zapraszam do Siebie na nowy post ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za zaproszenie. A audiobooków też nie lubisz? Pozdrawiam

      Usuń
  8. Dzięki za przybliżenie, ale chyba nie będę z niej korzystała. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Potrzebuje kilka poprawek, ale myślę, że szybko dogoni konkurencję. :)

      Usuń
  9. Na pewno ją jeszcze będą ulepszać w przyszłości :). Ja jeszcze nie miałam czasu spróbować, ale może się skuszę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Taką mam właśnie nadzieję. Jak na start jest dobrze, ale trzeba iść do przodu. :)

      Usuń
  10. Fajna i ciekawa aplikacja. Szkoda, że nie mam za dużo czasu, żeby się nią pobawić i potestować...

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty