Książkowe różności, czyli Nesbø i Witkowska

Jo Nesbø i Magdalena Witkiewicz reprezentują zupełnie inne gatunki, ich nazwiska zapowiadają inne emocje i wrażenia. Zazwyczaj oboje gwarantują dobrą lekturę, ale czy tak jest i tym razem? Przekonajmy się.

Jo Nesbø „Nóż”


Jo Nesbø „Nóż”

Uwielbiam serię z Harrym Holem, więc oczywiście musiałam w końcu sięgnąć też po „Nóż” i się nie zawiodłam. Tym razem w naszego bohatera jak obuch uderza informacja o śmierci Rakel. Ostatnio przez alkohol ich drogi znowu się rozeszły, co jednak nie oznacza, że ich miłość się wypaliła...

Niestety z nocy, kiedy Rakel została zabita, Harry nie pamięta kompletnie nic. Obudził się rano z bólem głowy i śladami krwi na ubraniu... Co się wydarzyło? Czy to on może stać za tym morderstwem? Harry zamierza się tego dowiedzieć, zanim policja wpadnie na jego trop.

Jø Nesbo po raz kolejny zafundował nam jazdę bez trzymanki. Świetną intrygę, zaskakujące zwroty akcji, dramatyzm i mnóstwo emocji. Nie brakuje tu też ciekawych bohaterów, szczególnie tych czarnych. Powieść pochłonęłam w ekspresowym tempie, niemal cały czas w napięciu i z wypiekami na twarzy. Genialny kryminał!

Moja ocena: 10/10

Jø Nesbo, Nóż, Wydawnictwo Dolnośląskie, 2019,
ISBN: 978-8327-159-39-7,
Czas: 19 godz. 45 min.

Magdalena Witkiewicz „Srebrna łyżeczka”

Magdalena Witkiewicz „Srebrna łyżeczka”

Lidia Jest kobietą sukcesu. Prowadzi dobrze prosperującą firmę, ale jej życie prywatne chociaż poukładane, jest niepełne. Czego w nim brakuje? A może kogo? Pewnego dnia Lidia otrzymuje list od zupełnie nieznanej jej kobiety, która oświadcza, że zamierza zapisać jej własne mieszkanie… Czemu obca osoba chce oddać właśnie jej swój majątek?

„Srebrna łyżeczka” to życiowa, słodko-gorzka opowieść o miłości i przyjaźni, o życiowych wyborach i o tym, że wszystko ma swój czas i miejsce. Czytamy o trudnym dzieciństwie naszej bohaterki u boku matki alkoholiczki. Od zawsze była sama ze swoimi problemami, nie miała innej rodziny, ani bliskich przyjaciół, więc gdy zabrakło toksycznej matki, to nie miała już zupełnie nikogo bliskiego na świecie… Na szczęście wtedy pojawił się ktoś, kto bardzo chciał jej pomóc...

Książkę czyta się szybko i bardzo lekko, praktycznie jednym tchem. Można się przy okazji wzruszyć, uśmiechnąć i zadumać. Piękna romantyczna historia, nie tylko o miłości.

Moja ocena: 8/10

Magdalena Witkiewicz, Srebrna łyżeczka, Filia, 2021,
ISBN: 978-83-8195-627-7,
Czas: 6 godz. 54 min.

"Srebrną łyżeczkę" możecie za darmo przeczytać w ramach akcji Czytaj PL. Opowiadałam Wam o tym przedsięwzięciu w poprzednim poście. Koniecznie zajrzyjcie!

Komentarze

  1. Srebrną łyżeczkę bardzo chcę przeczytać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam z całego serca. :) Myślę, że trafi w Twój gust.

      Usuń
  2. "Nóż" jeszcze przede mną, ale jestem w szoku - Rakel nie żyje? Chyba muszę szybko zacząć czytać tą książkę, bo zaintrygowałaś mnie tą wiadomością.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Walczyłem z bloggerem dość długo Kornelio - a to nie pozwala dodawać komentarzy, a to pokazuje posty z opóźnieniem. Chciałem napisać, że Nesbo w czasie trwania Imperium Lektur 1 - lata 2012 - 2015 - zaczytywałem się. Oraz Asą Larssonn. Teraz - po blisko trzech latach od nabycia Kindle 3 - udało mi się go spersonalizować :) Stawiam jak wiesz - na e - booki i podręczniki. Pozdrawiam serdecznie :) Do drugiej książki też bym z chęcią zajrzał :)

      Usuń
    2. To u mnie blogger płata figle? Nesbo oczywiście polecam i gorąco pozdrawiam!

      Usuń
  3. Jak ja dawno nie czytałam żadnej książki Jo Nesbo! A swego czasu wszędzie było go pełno...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadza się. Ja też miałam długą przerwę, ale powrót był bardzo przyjemny. :)

      Usuń
  4. Tym razem żadna książka nie zainteresowała mnie na tyle, bym po nią sięgnęła,
    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
  5. Kilka książek Nesbo czytałam, ale "Noża" jeszcze nie. Pewnie w nieco dalszej przyszłości sięgnę. :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Dwie ciekawe propozycje. Lektura "Noża" wciąż jeszcze przede mną, ostatnio Nesbo czytałam "Karaluchy".

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To masz dużo do nadrobienia, dużo fajnych książek. :) Przyjemności!

      Usuń
  7. jeju seria z Harrym Holem to moja ukochana seria kryminalistyczna! Nóż musi wpaść w moje czytadło:D

    OdpowiedzUsuń
  8. Nesbo lubię czasem poczytać, więc pewnie po Nóż kiedyś sięgnę. Co do drugiej książki, jeszcze nie wiem :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam oba tytuły, wiele je różni, ale oba mają w sobie coś. :)

      Usuń
  9. Mam chęć na obie książki, ale Nesbo bardziej mnie kusi ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Obie polecam! Mam nadzieję, że będziesz miała okazje je przeczytać. :)

      Usuń
  10. O za pierwszą będę się oglądać :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty