Od rodzinnych dramatów po lekcje śmiechu

Bardzo lubię książki duetu Justyny Bednarek i Jagny Kaczanowskiej. Zawsze gdy je czytam, zastanawiam się, jak wygląda takie wspólne pisanie powieści. Nie wiem, jak to robią, ale z pewnością wychodzi im to bardzo dobrze. Czy tak jest i tym razem? Oprócz „Gorszej siostry” mam dla Was też propozycję poradnika „Joga śmiechu dla zdrowia i szczęścia”. Bardzo lubię jogę, ale czy joga śmiechu też mnie do siebie przekona?

Justyna Bednarek, Jagna Kaczanowska „Gorsza siostra”

Justyna Bednarek, Jagna Kaczanowska „Gorsza siostra”

Ida ma dwadzieścia pięć lat, kochającego męża, cudowną córkę i białaczkę. Jej stan nie jest dobry, jedyną nadzieją jest przeszczep szpiku. Niestety ani w bazie dawców ani wśród rodziny nie znalazł się nikt odpowiedni. Mama Idy odchodzi od zmysłów, zamartwia się o córkę, ale też o wnuczkę, która bardzo tęskni za mamusią. W dramatycznym momencie dzwoni do Urszuli jej wuj, benedyktyn z Tyńca, i zaprasza ją do siebie. Chce jej coś opowiedzieć, ale nie przychodzi mu to łatwo, bo wymaga złamania tajemnicy spowiedzi. Jednak wie, że to co ma do powiedzenia, może pomóc Idzie…

„Gorsza siostra” to bardzo wzruszająca opowieść o chorobie, ale przede wszystkim o rodzinie, o dziwnych kolejach losu i o trudnych życiowych wyborach. O nienawiści zrodzonej z niesprawiedliwości i braku akceptacji. Wuj Urszuli opowiada historię, która sięga czasów przedwojenny i ciągnie się przez kolejne dziesięciolecia. Piękna powieść!

Moja ocena: 8/10

Justyna Bednarek, Jagna Kaczanowska, Gorsza siostra, EmpikGo, 2020,
ISBN: 978-83-272-6664-4,
Czas: 11 godz. 31 min.

Jakub B. Bączek „Joga śmiechu dla zdrowia i szczęścia”

Jakub B. Bączek „Joga śmiechu dla zdrowia i szczęścia”

Jakub B. Bączek opowiada o jodze śmiechu. O śmiechu wywoływanym dla naszego zdrowia. O długim nieprzerwanym śmiechu, który przynosi ogromne korzyścią dla naszego organizmu.

Wszyscy dobrze wiemy, że śmiech to zdrowie, więc jestem w stanie uwierzyć w zbawienne działanie jogi śmiechu. Niestety sama książka jest nudna i czytając ją miałam nieodparte wrażenie, że to nie poradnik a reklama. Niestety autor nie przekonał mnie do praktyki jogi śmiechu, książka mnie wynudziła, a jedynym ciekawym fragmentem były słowa, które autor powiedział już po przeczytaniu tekstu publikacji. Były od serca i dzięki temu czuć było w nich naturalność. Reszta niestety jest sztuczna. Szkoda, bo temat bez wątpienia jest ciekawy.

Moja ocena: 5/10

Jakub B. Bączek, Joga śmiechu dla zdrowia i szczęścia, EmpikGo, 2020,
ISBN: 978-83-272-6696-5,
Czas: 2 godz. 15 min.

Komentarze

  1. Mam pierwszą z zaprezentowanych książek, ale teraz nie jest odpowiedni moment, aby ją czytała. Poczekam, aż w moim życiu zapanuje trochę więcej spokoju.

    OdpowiedzUsuń
  2. Drugą pozycję z chęcią bym przeczytał :-) . Pozdrawiam Kornelio :-) .

    OdpowiedzUsuń
  3. Pierwszą powieść mam w planach :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To życzę przyjemnego czytania! Myślę, że będziesz usatysfakcjonowana. :)

      Usuń
  4. Z ciekawości zajrzałabym do 2 pozycji. ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Na pewno dużo wzruszeń zawiera opowieść, muszę się odpowiednio nastroić.

    OdpowiedzUsuń
  6. Pierwsza propozycja mnie bardzo zainteresowała :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Pierwsza książka prezentuje się nieźle

    OdpowiedzUsuń
  8. Fajna, ciekawa i bardzo mocna książka. Warto ją czytać. Doskonała fabuła.

    OdpowiedzUsuń
  9. Pierwsza książka wydaje się naprawdę bardzo interesująca. Zapisze tytuł i w wolnej chwili pewnie przeczytam. :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Pierwsza książka to nie mój gatunek, druga brzmiała za to, jak coś pomysłowego, szkoda, że okazała się niewypałem ;<

    OdpowiedzUsuń
  11. Pierwszą książkę chętnie bym przeczytała :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty