Dwie fascynujące lektury - „Bo we mnie jest seks. Emocjonująca opowieść o Kalinie Jędrusik” i „Galopem po szczęście”

Od kilku dni wszyscy myślimy o Ukrainie, współczujemy, martwimy się i boimy. Szukamy treści na temat wojny, ale jednocześnie jesteśmy nimi osaczani. Dlatego uważam, że w miarę możliwości musimy też pozwolić sobie na zgłębianie lżejszych tematów, na robienie tego, na czym skupialiśmy się wcześniej. Dla zdrowia psychicznego taki egoizm jest często niezbędny. Jeżeli macie taką potrzebę, to zapraszam na wpis o barwnej postaci polskiej sceny – Kalinie Jędrusik oraz na kolejne spotkanie z twórczością bardzo lubianego przeze mnie duetu – Bednarek – Kaczanowska.

Patrycja Mnich, Katarzyna Klimkiewicz „Bo we mnie jest seks. Emocjonująca opowieść o Kalinie Jędrusik”

Patrycja Mnich, Katarzyna Klimkiewicz „Bo we mnie jest seks. Emocjonująca opowieść o Kalinie Jędrusik”


Nie jestem z pokolenia, które wielbiło Kalinę Jędrusik. W gruncie rzeczy moja wiedza o niej była dosyć skromna. Wiedziałam, że była aktorką i piosenkarką i kojarzyłam ją z jej wielkim przebojem „Bo we mnie jest seks”. Czego dowiedziałam się z książki Patrycji Mnich i Katarzyny Klimkiewicz?

Całkiem dużo, a jednocześnie niewiele. Autorki nie streszczają całego życia tej barwnej postaci. Poznajemy ją, gdy jest już znana i pracuje w telewizji. Dowiadujemy się, że była nieszablonową postacią, barwną i zaskakującą. Tłumy ją wielbiły, a ona karmiła się tym uwielbieniem. Ówczesna władza za wszelką cenę chciała ją utemperować, ale na szczęście z marnym skutkiem.

Ta książka to głównie opowieść o tym, jaką osobą była Kalina, jakie emocje nią targały, jak się zachowywała u szczytu kariery. Sporo smaczków, sporo ciekawostek. Bez wątpienia pozycja warta uwagi, chociaż niestety krótka. Chciałoby się więcej, znacznie więcej.

Moja ocena: 7/10

Patrycja Mnich, Katarzyna Klimkiewicz, Bo we mnie jest seks. Emocjonująca opowieść o Kalinie Jędrusik, EmpikGo, 2021,
ISBN: 978-83-272-9900-0,
Czas: 4 godz. 10 min.

CZYTAM ZEKRANIZOWANE KSIĄŻKI


Justyna Bednarek, Jagna Kaczanowska „Galopem po szczęście”

Justyna Bednarek, Jagna Kaczanowska „Galopem po szczęście”


Basia ma 39 lat, nastoletnią córkę i spaliła za sobą wszystkie mosty w Warszawie. Po rozwodzie i zwolnieniu z pracy wraca z podkulonym ogonem w rodzinne strony. Do rodziców, o których od dawna zdawała się nie pamiętać. Nikt nie wita jej z otwartymi ramionami, jednak najbliżsi też jej nie odtrącają. Córka Basi ma natomiast pretensje, że musiała porzucić życie na poziomie i wylądowała w takiej dziczy…

„Galopem po szczęście” to kolejna przyjemna, pełna życiowej mądrości opowieść duetu Bednarek – Kaczanowska. W książce odnajdziemy ciekawą historię, mnóstwo emocji, ale też kresowe potrawy i tamtejszą gwarę. Sporo tajemnic, różnych problemów oraz miłość do koni. Czyta się szybko i bardzo przyjemnie. I chce się więcej. Mam nadzieję, że szybko doczekamy się kontynuacji...

Moja ocena: 8/10

Justyna Bednarek, Jagna Kaczanowska, Galopem po szczęście, EmpikGo, 2019,
ISBN: 978-83-272-6437-4,
Czas: 12 godz. 6 min.

Komentarze

  1. Skorzystam z rekomendacji i obydwie pozycje będę mieć na uwadze :-) . Serdecznie pozdrawiam Kornelio :-) . Jędrusik dość dobrze kojarzę ;-) .

    OdpowiedzUsuń
  2. Galopem po szczęście mam w planach przeczytać.

    OdpowiedzUsuń
  3. Byłam na filmie o Kalinie Jędrusik, bardzo mi się podobał. Każdemu polecam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niedawno widziałam. Też przypadł mi do gustu, mężowi niestety nie.

      Usuń
  4. Z obu propozycji chętnie skorzystam.

    OdpowiedzUsuń
  5. to o Kalinie Jędrusik bardziej dla mojej mamy by było niż dla mnie;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie tak. To też nie moje pokolenie, ale i tak książka mnie zaciekawiła.

      Usuń
  6. Ta druga pozycja chyba bardziej mnie interesuje :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Z wielką ciekawością przeczytam książkę o Kalinie Jędrusik. A jak już przeczytam, to obejrzę film :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty