Reportaż Czarnego i gangsterskie klimaty od Wydawnictwa Kobiecego

Bardzo sobie cenię reportaże Wydawnictwa Czarnego i dzisiaj mam dla Was krótką informację o jednym z nich. Oprócz tego opowiem Wam o pewnej romantycznej i jednocześnie dramatycznej gangsterskiej serii. Może i Wy się na coś skusicie.

Filip Springer "Miedzianka. Historia znikania"

Reportaż Czarnego i gangsterskie klimaty od Wydawnictwa Kobiecego

Miedzianka to było miasto nieopodal Jeleniej Góry. Kiedyś zachwycało urodą, klimatem i przyciągało też dobrym piwem. Przez wiele lat tętniło życiem, zapewniało dach nad głową i pracę wielu ludziom. Potem zaczęło znikać...

Filip Springer opowiada nam mnóstwo historii tego malowniczego miasteczka, które kilka razy zmieniało nazwę. Przybliża losy ludzi z nim związanych. Mamy tu radości i dramaty, plany, nadzieje i marzenia. Ciężką pracę i ogromną miłość do tego zakątka Polski. Autor wiele rzeczy zdaje się wiedzieć na pewno, ale zdarza mu się też snuć domysły, bo nie wszystko da się sprawdzić po wielu latach. Trudno o świadków tak odległych wydarzeń, więc ich opowiadanie wymaga sporej dawki wyobraźni. Powstał z tego bardzo zgrabny reportaż, który budzi ciekawość, zachęca do poznania bliżej Miedzianki, a nawet odwiedzenia tamtych stron.

Moja ocena: 8/10

Filip Springer, Miedzianka, Historia znikania, Wydawnictwo Czarne, 2012,
ISBN: 978-83-7536-471-2,
Czas: 9 godz. 10 min.

Monika Skabara "Dziedzictwo"

Reportaż Czarnego i gangsterskie klimaty od Wydawnictwa Kobiecego


"Dziedzictwo" to nie tytuł książki, a całej serii, na która składają się trzy tomy: "Rosyjska księżniczka", "Odzyskana korona" i "Trzeci dziedzic". To kolejna erotyczno – gangsterska opowieść, ale czy warto zwrócić na nią uwagę?

Trzy tomy opowiadają historie trzech silnych kobiet. Każda z nich ma ogromny bagaż doświadczeń i bynajmniej nie są im w głowie miłostki i romanse. Mamy tu gangi z różnych stron świata i opowieści, które mrożą krew w żyłach.

Sasza Askarowa, bohaterka pierwszej części, jest córką rosyjskiego szefa mafii. Dla ojca jest ogromnym rozczarowaniem, głównie dlatego, że nie jest chłopakiem. Właśnie z tego powodu ten nigdy nie okazał jej żadnych ciepłych uczuć, za to oddał ją najgorszym zwyrodnialcom, by wszechstronnie ją wyszkolili i bynajmniej jej nie oszczędzali. Antonio Morinello, syn włoskiego capo, postanawia ją zdobyć, zupełnie nie zdając sobie sprawy z tego, jaką kobietą jest Sasza...

Dzieje się tu bardzo dużo, są emocje, jest adrenalina, są też uczucia, bardzo różne i intensywne. Oprócz tego znajdziecie tu fascynujące wątki psychologiczne. Słuchałam tych książek z dużą przyjemnością i przyznaję, że dałam się wciągnąć w opisane tu historie, pochłonęłam je w ekspresowym tempie i żałuję, że to już koniec cyklu. Chciałoby się więcej, znacznie więcej. Byłam przekonana, że mam przesyt gangsterskich opowieści, a jednak okazało się inaczej. Świetna rozrywka na wysokim poziomie.

Moja ocena: 8/10

Monika Skabara, Rosyjska księżniczka, Wydawnictwo Kobiece, 2020,
ISBN: 978-83-666-1196-2,
Czas: 6 godz. 6 min.

Monika Skabara, Odzyskana korona, Wydawnictwo Koniece, 2021,
ISBN: 978-83-667-1862-3,
Czas: 6 godz. 27 min.

Monika Skabara, Trzeci dziedzic, Wydawnictwo Kobiece, 2021,
ISBN: 978-83-667-1862-3,
Czas: 6 godz. 16 min.

Komentarze

  1. Reportaże od wydawnictwa Czarnego intrygują mnie od jakiegoś czasu, ale jeszcze nie próbowałam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ostatnio mam nawet ochotę na jakiś dobry reportaż, więc może się skuszę.

    OdpowiedzUsuń
  3. Dobrym reportażem nigdy nie pogardzę.

    OdpowiedzUsuń
  4. Niegdyś Kornelio zaczytywałem się hurtem wprost reportażami z "Czarnego". Robiły wrażenie . Druga pozycja też jest ciekawa. Pozdrawiam znad e - booka Andrew Marr "Prawdziwa Królowa. Elżbieta II" :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie muszę zajrzeć do Ciebie, bo mam duże zaległości. :)

      Usuń
  5. Niestety, te tytuły jakoś nie do końca mnie przekonują, choć bardzo chętnie sięgam po reportaże z Wydawnictwa Czarnego. Ale nie wiem, czy czytanie o jakimś miasteczku byłoby aż tak ciekawe. :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie słyszałam o tym mieście. W tym miesiącu skończyłam już jeden świetny reportaż.

    Wiem też, że ten romans był swego czasu bardzo popularny. Był wszędzie.
    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja zazwyczaj jestem na bakier z modą. :)
      A reportaż polecam!

      Usuń
  7. Reportaże z Czarnego uwielbiam! Twoją propozycję mam też w planach, a ,,Rosyjska księżniczka" raczej nie dla mnie ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Niestety. ROSYJSKA KSIĘŻNICZKA to zupełnie nie moje klimaty. Szkoda :(

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty