Historia wielkiego talentu, odrobina rozrywki i garść ciekawych przemyśleń, czyli trzy audiobooki, o których Wam dzisiaj opowiem.

Dzisiaj przychodzę do Was z kolejną porcją audiobooków. „Gambit królowej”, „Kolacja z Tiffanym” i Powrót z Bambuko” to trzy książki, o których Wam dzisiaj opowiem. Wszystkie oceniam pozytywnie, chociaż każda z nich ma inne zalety. Znacie któryś z tych tytułów?

Walter Tevis "Gambit królowej"

Walter Tevis "Gambit królowej"

Myślę, że większość z Was słyszała o "Gambicie królowej", spora część pewne widziała serial. Ja też o dziwo tym razem zaczęłam od ekranizacji, co nie zdarza się często. Zazwyczaj w takiej sytuacji nie decyduję się już później na lekturę, ale tym razem coś mnie do niej ciągnęło. Byłam ciekawa, czy jest równie dobra jak serial i okazało się, że tak.

Beth jest sierotą. Mieszka w sierocińcu i to tam wbrew wszystkiemu odkrywa swoją wielką miłość – szachy. Jej przewodnikiem po tej niełatwej grze jest woźny i bardzo szybko okazuje się, że uczeń przerasta mistrza... Dziewczyna kocha szachy i ma ogromny talent w tej dziedzinie.

Książka jest bardzo dobra, fascynująca, porywająca, zresztą podobnie jak film. W moim odczuciu adaptacja dobrze oddaje opisaną w "Gambicie królowej" historię. Powieść wywołuje mnóstwo emocji, wzrusza i daje do myślenia. Magiczna historia o wielkim talencie, walce z przeciwnościami losu i dążeniu do celu, nie tylko dla fanów serialu.

Moja ocena: 9/10

Walter Tevis, Gambit królowej, Czarne, 2020,
ISBN: 978-83-819-1151-1,
Czas: 12 godz. 22 min.

"Czytam zekranizowane książki"



Agnieszka Lingas-Łoniewska "Kolacja z Tiffanym"

Agnieszka Lingas-Łoniewska "Kolacja z Tiffanym"


Natalia Lisek wpadła na kilka dni do rodzinnego domu. Właśnie straciła pracę i zaraz po powrocie zamierza rzucić się w wir poszukiwania nowego zajęcia. Staje się to szybciej niż planowała. Gdy okazuje się, że rodzice usilnie chcą ją zeswatać z rozwodnikiem z sąsiedztwa, ucieka w podskokach.

Natalia jest bardzo roztrzepana i ma spore problemy ze wzrokiem, co jej nie przeszkadza ciągle zapominać o okularach. Wynika z tego całe mnóstwo problemów i śmiesznych sytuacji. Ot chociażby taka, że ląduje na niewłaściwej rozmowie kwalifikacyjnej i nie ma zielonego pojęcia, o jakie stanowisko walczy...

"Kolacja z Tiffanym" to lekka, zabawna i przyjemna lektura. Czyta się ją bardzo szybko, i trzeba przyznać, że wciąga. Mamy tu sporo namiętności, ale też interesujący wątek kryminalny, a nawet mafijny. Cóż, może nie jest to opowieść, która zapada głęboko w pamięć, ale z pewnością gwarantuje relaks i rozrywkę, a ja takie powieści również bardzo sobie cenię. Mam nadzieję, że Wy również?

Moja ocena: 7/10

Agnieszka Lingas-Łoniewska, Kolacja z Tiffanym, Burda Książki, 2020,
ISBN: 978-83-805-3748-4,
Czas: 4 godz. 57 min.

Katarzyna Nosowska "Powrót z Bambuko"

Katarzyna Nosowska "Powrót z Bambuko"


"Powrót z Bambuko" to kolejna po "A ja żem Wam powiedziała" książka Kasi Nosowskiej przepełniona mnóstwem refleksji na przeróżne tematy. Autorka zdradza nam sporo informacji o własnej przeszłości, pokazuje jak nasze wychowanie potrafi kłaść się cieniem na całym dorosłym życiu, jak trudno uciec od schematów narzuconych nam w dzieciństwie i pozwolić sobie na bycie szczęśliwym. Dużo życiowej mądrości podanej w lekki, przystępny sposób, bez wymądrzania, ale za to z humorem i dużym dystansem do siebie. Podziwiam odwagę i otwartość Kasi Nosowskiej, ale też to, że poradziła sobie ze swoimi demonami!

Bardzo miło spędziłam czas z "Powrotem z Bambuko", bawiłam się przednio, ale autorka też dostarczyła mi sporo materiału do przemyśleń. Moja historia bynajmniej nie jest taka jak Kasi Nosowskiej, ale nie przeczę, że w jej opowieści udało mi się wyłowić elementy swoich przeżyć. Super jest widzieć, jak ktoś inny poradził sobie z problemem, który nas kiedyś trapił, a może nawet męczy do dzisiaj. Ciekawa, mocna i bardzo wciągająca lektura, nie tylko dla fanów piosenkarki!

Moja ocen: 8/10

Katarzyna Nosowska, Powrót z Bambuko, Wielka Litera, 2020,
ISBN: 978-83-803-2488-6,
Czas: 4 godz. 48 min.

Komentarze

  1. Fajny rozstrzał gatunkowy. Książkę Agnieszki Lingas-Łoniewskiej mam w planach.

    OdpowiedzUsuń
  2. Czytałam Gambit Królowej jest to świetna książka. Planuję przeczytać książkę Pani Nosowskiej.
    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
  3. "Gambit " przede mną, planuję też przeczytać książkę Kasi Nosowskiej. Przesyłam pozdrowienia :)

    OdpowiedzUsuń
  4. "Gambit królowej" i "Powrót z Bambuko" chętnie posłucham :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Będę czytała książkę o pani Agnieszki Lngas-Łoniewskiej

    OdpowiedzUsuń
  6. Muszę się w końcu zabrać za "Gambit królowej".

    OdpowiedzUsuń
  7. Nosowską już przeczytałam, ale "Gambit królowej" nadal czeka na półce, muszę przyznać, że serial to arcydzieło!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też mam takie odczucia. Polecam! Mam nadzieję, że w końcu po niego sięgniesz.

      Usuń
  8. Czytałam "Gambita królowej", oglądałam też serial, obie pozycje świetne. :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Oglądałam Gambit...rzeczywiście rzadko się zdarza, żebym zaczynała od ekranizacji, podobnie jak TY

    OdpowiedzUsuń
  10. "Gambitu królowej" jestem szalenie ciekawa, zwłaszcza, że ostatnio sama odkrywam szachową pasję. :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Gambit znam ale tylko z serialu telewizyjnego

    OdpowiedzUsuń
  12. Z wszystkich wymienionych przeczytałam tylko Gambit królowej i bardzo mi się podobał. Uważam, ze serial bardzo dobrze odzwierciedlił wydarzenia opisane w książce.

    OdpowiedzUsuń
  13. "Gambit królowej" czeka na półce na swoją kolej, ale Nosowska już przeczytana!

    OdpowiedzUsuń
  14. Gambit królowej oglądałam tylko serial :) Nosowskiej książkę czytałam, ale tę poprzednią ;)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty