Walt Disney i Hokeiści

Dzisiejszy post pojawia się z kilkudniowym opóźnieniem, bo ostatni weekend spędziliśmy w podróży. W obecnej sytuacji zrezygnowaliśmy z corocznego plażowania, jednak trochę musieliśmy urozmaicić dzieciakom wakacje i stąd spontaniczny wypad do rodzinki. Dzieci wróciły zadowolone, a ja nadrabiam zaległości w domu i oczywiście na blogu. Dzisiaj mam dla Was biografię bardzo ciekawej postaci oraz dwie romantyczne historie z hokejowego świata. Gotowi?


Piotr Napierała „Walt Disney. Wizjoner z Hollywood (1901-1966)” 


Piotr Napierała „Walt Disney. Wizjoner z Hollywood (1901-1966)”

Czy jest ktoś, kto nie słyszał o Walcie Disneyu? Chyba nie zdarza się to zbyt często, to bardzo popularna osoba. Ale chociaż praktycznie wszyscy wiedzą, kim był Walt Disney, to czy wiemy o nim coś więcej ponadto, że stworzył sporo bajek i filmów, jest też pomysłodawcą jedynych w swoim rodzaju parków rozrywki? Ja z książki Piotra Napierały dowiedziałam się całkiem sporo o życiu prywatnym i zawodowym Disneya. O jego dzieciństwie, niełatwej drodze do sukcesu, ale też o tym, jak powstały powszechnie znane postacie z jego bajek. Jak złożonymi bohaterami  są chociażby Myszka Miki i Kaczor Donald… 

Bez wątpienia „Walt Disney. Wizjoner z Hollywood (1901-1966)” to pozycja warta uwagi. Pokazuje nam ona człowieka sukcesu, wizjonera, ale też męża i ojca. Książkę czyta się szybko, przyjemnie, nawiązania do bajkowych postaci wielokrotnie wywołują uśmiech na twarzy. Autor streszcza niektóre z bajek stworzonych przez Disneya, co może się podobać lub nie. Myślę, że te opowieści są nierozerwalnie związane z autorem, więc trudno je pominąć, jednak czasami miałam wrażenie, że Piotr Napierała podjął ten temat aż nazbyt skrupulatnie, odsuwając w cień samego Walta Disneya. Jednak nie zmienia to faktu, że publikacja była ciekawa, łatwa w odbiorze i inspirująca, więc gorąco Wam ją polecam. 

Moja ocena: 7/10 

Piotr Napierała, Walt Disney. Wizjoner z Hollywood (1901-1966), Łukasz Tomys Publishing, 2019, 
ISBN: 978-83-66167-51-3, 
Czas: 7 godzin 8 minut. 



Elle Kennedy, Sarina Bowen „Hokeiści” 



Obecnie na serię „Hokeiści” składają się dwie książki: „Dobry chłopak” i „Zostań”. Opowiadają one o przygodach miłosnych dwóch zawodowych hokeistów. 

Zacznijmy od pierwszego tomu. Jess Canning nadal szuka swej życiowej drogi. Obecnie organizuje wesela, ale wie, że to nie to. Wesele jej brata będzie ostatnim, nad którym będzie pracowała. Myśli o szkole pielęgniarskiej, ale studia są kosztowne, a nawet rodzice dziewczyny nie wierzą w to, że Jess wytrwa w swoim postanowieniu...Jest jeszcze jeden problem. Drużbą na ślubie będzie Blake Riley – mężczyzna, dla którego Jess już kiedyś straciła głowę. Ona nie zamierza tego powtórzyć, za to Blake nie miałby nic przeciwko… 

W powieści „Zostań” Hailey Taylor Emery prowadzi ciekawy biznes. Ona i jej pracownicy spełniają zachcianki ludzi, którym może brakuje czasu, ale z pewnością nie pieniędzy. Gdy trzeba coś załatwić, dostarczyć na czas na miejsce, wybrać dla kogoś prezent, a nawet urządzić mieszkanie, to oni są do usług, i to dwadzieścia cztery godziny na dobę, siedem dni w tygodniu. Do tego obowiązuje pełna anonimowość i dyskrecja. Już od pewnego czasu dziewczyna trochę podkochuje się w jednym ze swoich klientów, chociaż nigdy go nie widziała i nie wie, kim on faktycznie jest. Jednak niebawem się to zmieni… 

Obie części czyta się przyjemnie, akcja mknie szybko i bez wątpienia fabuła wciąga. Mamy tu romanse z dużą dawką dobrego humoru, ale nie brakuje też różnych dylematów. Czy zawodowy hokeista nadaje się do tego, by być w związku? Czy tłumy fanek i ciągłe wyjazdy to nie dobra recepta na zdradę? Do tego jest też przeszłość, przed którą ciężko uciec… 

To lekkie powieści z odrobiną namiętności. Z tą serią mamy gwarantowany dobry relaks, nawet jeśli życie hokeistów zupełnie nas nie interesuje… Nie są to jakoś szczególnie skomplikowane i wydumane opowieści, co jednak nie zmienia faktu, że bawiłam się z nimi bardzo dobrze. Muszę też przyznać, że w wersji audio lektorzy zrobili naprawdę dobrą robotę. 

Moja ocena: 7/10 

Elle Kennedy, Sarina Bowen, Hokeiści. Dobry chłopak, #SexStories, 2020, 
ISBN: 978-83-272-6700-9, 
Czas: 8 godzin 16 minut. 


Elle Kennedy, Sarina Bowen, Hokeiści. Zostań, #SexStories, 2020, 
ISBN: 978-83-272-6710-8, 
Czas 8 godzin 37 minut.

Komentarze

  1. Lubił bajki Walta Disneya, więc chętnie ściągnęła bym po pierwszy tytuł. 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja również z chęcią bym sięgnął po pierwszy tytuł. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wcale mnie to nie dziwi. Chyba każdy chciałby poznać bliżej tego człowieka. :)

      Usuń
  3. Najbardziej zainteresowała mnie biografia o Waltcie Disneyu, bo mam niezwykły sentyment do jego produkcji, że tak napiszę. Oglądałam kiedyś film biograficzny, ale ten średnio mi się podobał. Może ksiązka okaże się lepszym wyborem? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też mam ogromny sentyment do jego produkcji. To kawał mojego dzieciństwa. :)

      Usuń
  4. Chętnie poznałabym biografię ale z e-bookiem mi nie po drodze ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Lubię bajki Disneya, ale nie wiem czy sięgnę po jego biografię - na razie czytam to co już mam w domu:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja mam spory zapas książek w domu, ale ciągle coś nowego mnie kusi... ;)

      Usuń
  6. O Disneyu chętnie bym poczytała. Ciekawa publikacja.

    OdpowiedzUsuń
  7. O Didneyu z przyjemnościom dowiedziałabym się czegoś

    OdpowiedzUsuń
  8. Zaciekawiła mnie biografią Walta Disneya, więc po nią postaram się kiedyś sięgnąć.
    Ta seria mnie nie zaciekawiła, ale mam w planach jedną książkę Elle Kennedy.

    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jaki to tytuł? Chętnie sięgnę po inne książki Elle. :)

      Usuń
  9. Lubię czytać biografie, ta o Disneyu może być ciekawa

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja też mam biografię Disneya na półce, ale innego autora. :) Muszę w końcu przeczytać.

    OdpowiedzUsuń
  11. Z przyjemnością i ciekawością przeczytam tę książkę:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Nie bardzo przepadam za biografiami. Książka zbajdzie swoich fanów

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty