Justyna Bednarek, Jagna Kaczanowska „Ogród Zuzanny”

Justyna Bednarek, Jagna Kaczanowska „Ogród Zuzanny. Miłość zostaje na zawsze”


Na serię „Ogród Zuzanny” składają się trzy części: „Miłość zostaje na zawsze”, „Odważ się kochać” i „Warto walczyć o tę miłość”. Z twórczością Justyny Bednarek i Jagny Kaczanowskiej miałam już do czynienia przy okazji świątecznej opowieści „Okruchy dobra”, która okazała się być pełna uroku i magii. Czy „Ogród Zuzanny” jest równie fascynujący? 


Zuzanna Czaplicz pracuje w firmie projektującej i wykonującej ogrody. Można nawet powiedzieć, że bez niej Kozak Gardens by nie istniało, to ona zajmuje się praktycznie wszystkimi ważnymi pracami...Dzisiaj jest umówiona z nowym klientem, mężczyzną, który zamierza się sprowadzić w ich strony i potrzebuje pomocy w urządzeniu ogrodu. Zleceniodawcą okazuje się Adam Przygocki, jej dawna miłość, mężczyzna, którego nigdy nie zapomniała, który nadal ma miejsce w jej sercu. Niestety ten zdaje się jej nie kojarzyć, co jest dużym ciosem dla Zuzanny. Kobieta postanawia dać wyraz targającym nią emocjom podczas projektowania ogrodu... 

Justyna Bednarek, Jagna Kaczanowska „Ogród Zuzanny. Odważ się kochać”

Zuzanna mieszka z matką, babką i dorastającym synem w domu nazywanym Kurzą Stopką. Trzy kobiety mają odmienne charaktery, styl i inne podejście do życia, ale łączy je jedno – wszystkie mają za sobą nieszczęśliwą miłość. Tworzą ciekawe trio, zresztą codzienność w Kurzej Stopce bynajmniej do nudnych nie należy. Najstarsza z pań Czaplicz dba o odpowiednią atmosferę i przepyszne posiłki, wprowadza mnóstwo ciepła i optymizmu pod ten dach. I chociaż jest z nich najstarsza, to duchem wydaje się najmłodsza. 

Justyna Bednarek, Jagna Kaczanowska „Ogród Zuzanny. Warto walczyć o tę miłość”

W powieści mamy mnóstwo fascynujących bohaterów, i co ciekawe, nie chodzi wyłącznie o ludzi. Kura, świnia, pies, papuga też mają sporo do pokazania... Nie brakuje zabawnych scen, absurdalnych i rozbrajających. Podczas lektury uśmiech wielokrotnie gościł na mojej twarzy. Lektura okazała się wyśmienitym relaksem i rozrywką. Oczywiście jak to w życiu zwykle bywa, obok radości, pojawiają się też smutki, problemy i dramaty. Tak też jest w tych powieściach. 

Cała seria odnosi się do interesującej tematyki. Zuzanna jest zafascynowana wiktoriańską mową kwiatów i często wykorzystuje ją w swojej pracy. Zaprojektowane przez nią ogrody są nie tylko piękne, ale też mają gwarantować dobre samopoczucie osobom, które w nich przebywają. Jednak w przypadku ogrodu Adama Przygodzkiego będzie inaczej – kobieta chce za pomocą roślin pokazać targające nią uczucia. Zuzanna planuje całe rabaty bazylii, które oznaczają nienawiść, a w innych częściach ogrodu wcale nie będzie lepiej... 

Autorki zdradzają nam sporo informacji na temat wiktoriańskiej mowy roślin, mnóstwo różnych ciekawostek, które sprawiają, że chce się jeszcze głębiej zbadać to zagadnienie. 

„Ogród Zuzanny” czyta się szybko i przyjemnie. Całą serię udało mi się połknąć w ekspresowym tempie i oceniam ją bardzo wysoko. Przyznaję, że ostatnia część jest nieco słabsza od pozostałych, ale i tak mnie zachwyciła, rozbawiła i rozczuliła. Całość wywołała mnóstwo emocji, wrażeń, rozgrzała moje serce i dostarczyła mnóstwo rozrywki. 

„Ogród Zuzanny” to piękna, poruszająca, ale też zabawna seria. Gwarantuje świetną rozrywkę, relaks, ale i morze emocji. To słodko-gorzka opowieść z mnóstwem oryginalnych bohaterów. Myślę, że „Ogród Zuzanny” na długo pozostanie w mojej pamięci i sercu. Muszę też koniecznie spojrzeć na mój ogród oczami Zuzanny i sprawdzić, co mówią do mnie znajdujące się tam rośliny. 

Moja ocena: 8/10 

Justyna Bednarek, Jagna Kaczanowska, Ogród Zuzanny. Miłość zostaje na zawsze, Biblioteka Akustyczna, 2018, 
ISBN: 978-83-272-4758-2, 
Czas: 13 godz. 19 min.


Justyna Bednarek, Jagna Kaczanowska, Ogród Zuzanny. Odważ się kochać, Biblioteka Akustyczna, 2018, 
ISBN: 978-83-272-4833-6, 
Czas: 11 godz. 58 min. 


Justyna Bednarek, Jagna Kaczanowska, Ogród Zuzanny. Warto walczyć o tę miłość, Biblioteka Akustyczna, 2019, 
ISBN: 978-83-272-6373-5, 
Czas: 12 godz. 11 min.

Komentarze

  1. Zapowiada się interesująca seria. Lubię tego typu klimaty.

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetna recenzja. Idealne "klimaty" na lato.

    OdpowiedzUsuń
  3. o wydaje się być mega pozycją :)!

    OdpowiedzUsuń
  4. Wiktoriańska mowa roślin? Pierwszy raz o czymś takim słyszę. Czuję się zaintrygowana.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To świetnie! Koniecznie przeczytaj. Temat interesując i inspirujący. :)

      Usuń
  5. Ja nie miałam jeszcze styczności z twórczością autorek, więc wszystko przede mną.

    OdpowiedzUsuń
  6. Piękno i emocje to lubię, więc będę miała na uwadze tę historię. 😊

    OdpowiedzUsuń
  7. Tym razem jednak pozycja niekoniecznie dla mnie. Nigdy nie słyszłam o czyms takim jak wiktoriańska mowa kwiata.

    pozdrawiam
    Karolina

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cóż, nie namawiam, ale uważam, że temat jest ciekawy. :) Pozdrawiam!

      Usuń
  8. Miałam zacząć tę serię i jakoś mi umknęła. Fajnie, że zbiera pozytywne opinie. :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie słyszałam o tych tytułach. Chętnie poznam

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty